La Brossa resol les convocatòries obertes de suport a la creació 2024

04.06.2024 Creació

programa suport creació 2024

Pau Masaló i Vivian Friedrich, guanyadores de la convocatòria Hermann Bonnín per a projectes escènics. Els seus espectacles formaran part de la temporada 2025-26 de la Brossa.
Els projectes d’Irene Vicente, Joan Morey i Laura Moreno han estat seleccionats a la convocatòria PostBrossa 2024-25 en les categories d’instal·lació per a espai escènic i instal·lació per a sala expositiva, respectivament.

Recentment, el Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa ha resolt la quarta convocatòria Hermann Bonnín per a projectes escènics amb un marcat perfil experimental i la convocatòria PostBrossa 2024-25 per a la producció i exhibició d’instal·lacions artístiques visuals de caràcter híbrid. D’una banda, Pau Masaló i Vivian Friedrich han estat les artistes guanyadores de la convocatòria Hermann Bonnín per a projectes escènics. Els seus espectacles s’exhibiran al Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa durant la temporada 2025-26. I, d’altra banda, els projectes d’Irene Vicente, Joan Morey i Laura Moreno han estat seleccionats a la convocatòria PostBrossa 2024-25 en les categories d’instal·lació per a espai escènic i instal·lació per a sala expositiva, respectivament.
Ambdues convocatòries formen part del programa de suport a la creació 2024 de la institució que, enguany, consta de tres convocatòries obertes en diversos camps -arts visuals, escena i imatge de temporada- i compta amb una dotació total de 74.000 €.

HERMANN BONNÍN 2025-26
El passat 30 de maig, es va resoldre la convocatòria pública Hermann Bonnín per a projectes escènics, programa de suport a la creació escènica independent del Centre de les Arts Lliures. Un jurat independent comport per Marta Oliveres, Narcís Puig, Pablo Gisbert i la direcció artística del Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa (Georgina Oliva i Maria Canelles) ha estat l’encarregat de revisar les més de 50 candidatures que s’hi han presentat i de seleccionar-ne les guanyadores.
Destacant l’alta qualitat dels projectes presentats, els projectes guanyadors de la convocatòria que s’exhibiran a la Brossa durant la temporada 2025-26 són:

• Un cotxe, de Pau Masaló. El jurat ha considerat que, amb aquesta proposta, s’acaba de donar suport a un projecte de llarg recorregut al mateix temps que busca consolidar la trajectòria de l’artista.
  • I trust you, glaskörper and a breaking point, de Vivian Friedrich. D’aquesta proposta, el jurat n’ha destacat la dissolució dels límits entre els llenguatges que hi juguen i la recerca en la poètica dels materials que es posen en escena.

Cada projecte està dotat amb 15.000€ (més l’IVA corresponent), en concepte de coproducció. La convocatòria Hermann Bonnín té el propòsit de donar suport econòmic i logístic a la creació independent de les arts escèniques contemporànies. La proposta vol promoure la producció en l’àmbit de les pràctiques artístiques contemporànies i, alhora, participar en l’entramat creatiu que fa possible les pràctiques híbrides. A la convocatòria 2024 s’hi han presentat més de 50 projectes, dels quals el jurat n’ha destacat la qualitat artística.

POSTBROSSA 2024-25
Ahir 3 de juny es va resoldre la convocatòria PostBrossa 2024-25 del Centre de les Arts Lliures, la beca de producció i exhibició de tres instal·lacions artístiques per a la temporada vinent. El jurat ha estat compost per Anna Llopis (curadora de l’exposició Joan Brossa. La sensació mental d’una felicitat completa), Mar Reykjavik (artista audiovisual i performer, PostBrossa 2023-24), Tanya Beyeler (Conde de Torrefiel), Cèlia del Diego (en delegació d’Elvira Dyangani Ose, directora del MACBA) i la direcció artística del Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa (Georgina Oliva i Maria Canelles). I ha seleccionat tres projectes com a guanyadors:

Un projecte en la categoria d’instal·lació per a espai escènic: L’oasi urbà (nom provisional), d’Irene Vicente. El jurat n’ha valorat dos aspectes: d’una banda, l’experiència de l’artista en els àmbits visual i escènic i, d’altra banda, la idoneïtat de la proposta pel que fa a la localització de la Brossa dins la ciutat de Barcelona.

Dos projectes en la categoria d’instal·lació per a espai expositiu:

• Vot de tenebres, de Joan Morey. D’aquesta proposta, el jurat n’ha destacat la capacitat genuïna de la interdisciplina a través de diversos formats (la instal·lació, la performance o la conferència) així com la temàtica,  perfectament actual i situada.
  • Cossos oscil·lants, de Laura Moreno. El jurat ha considerat que es tracta d’un treball site-specific que realment treballa des de la relació metafòrica confonent el mateix edifici de la Seca amb un instrument.

Més de 110 projectes s’han presentat a la sisena edició de la convocatòria. “La resposta nombrosa i de tanta qualitat evidencia que el PostBrossa ha arrelat i es consolida dins del panorama de producció artística de Barcelona” comenta Maria Canelles, directora d’Arts Visuals i Textuals de la Fundació Joan Brossa. Amb aquesta sisena edició la Brossa renova el seu compromís en la promoció de la creació contemporània aportant un suport real a la creació i, alhora, oferint un espai d’exhibició a les propostes guanyadores.

Pots consultar aquí la resolució de les convocatòries.

Pròximament, el Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa resoldrà la convocatòria d’imatge de temporada 2024-2025, tancada el passat 31 de maig.