La Fundació

Des de la Fundació Joan Brossa preservem el llegat i la memòria de Joan Brossa des del present i en totes les vessants creatives i, a la vegada, ens erigim com un centre on es transgredeixen les arts. Som la casa de la creació contemporània dedicada a l’experimentació, a l’estudi de nous llenguatges expressius, a l’exhibició i a la divulgació.
Promoure la creació, el pensament i la formació de pràctiques contemporànies des d’un punt de vista polièdric i multidisciplinari.
Acollir propostes de joves creadors i investigadors emergents en totes les disciplines brossianes i establir diàlegs interdisciplinaris i intergeneracionals per treballar en els tres temps: passat, present i futur. A més a més, s’obriran els processos creatius per compartir-los amb la societat i donar-los visibilitat.
Articular un projecte educatiu expandit i vehicular-lo utilitzant els processos de creació com a base de l’aprenentatge i la innovació i integrant-los en la programació global.
Conservar, exhibir i difondre el llegat de Joan Brossa i promoure l’esperit interdisciplinari i transgressor de la seva producció entre les noves generacions.
Internacionalitzar i intercanviar projectes amb l’objectiu de fomentar una major difusió de les arts literàries, visuals i escèniques catalanes més enllà de les nostres fronteres.

Neix la Fundació

al carrer de Roger de Llúria, 116,
de Barcelona. Pepa Llopis n’és la presidenta.

Aquest vers és el present…

S’inaugura l’espai expositiu ‘Brossa Bàsic’, comissariat per Lluís M. Riera, en un local al carrer de Provença, 318, de Barcelona, en el qual es desplega una programació regular d’activitats.

2006

Mor Pepa Llopis. Josep Maria Mestres Quadreny esdevé el nou president de la Fundació i Glòria Bordons n’és la directora.

Es tanca l’espai expositiu del carrer de Provença per motius econòmics.

Es signa un contracte de cessió d’ús en precari amb el MACBA de la biblioteca, l’arxiu i les obres originals que conformen el Fons Joan Brossa.

... El vers que heu llegit ja és passat...

Es traslladen les oficines de la Fundació a La Seca Espai Brossa. Durant uns mesos es disposa d’un espai on s’exhibeix la mostra ‘Joan Brossa. Escolteu aquest silenci’, comissariada per Glòria Bordons.

En un renovat impuls per a la Fundació Vicenç Altaió és nomenat president de l’entitat. Desapareix el càrrec de direcció.

Es crea el Centre d’Estudis Joan Brossa amb l’objectiu de consolidar una comissió de treball coral en què tinguin cabuda noves generacions de creadors.

S’inaugura l’exposició ‘Poesia Brossa’ al MACBA

comissariada per Pedro G. Romero i Teresa Grandas, a partir dels Fons Joan Brossa dipositat al museu.

S’inaugura la nova seu de la Fundació al carrer de La Seca, 2, de Barcelona amb un espai expositiu obert al públic. Alicia Kopf obre simbòlicament l’espai amb l’acció i la instal·lació ‘Amb la clau a la boca’ i Jordi Obiols en comissaria la primera exposició titulada ‘Art i follia. Joan Obiols Vié, psiquiatre i humanista’.

... La resta del poema és el futur...
...que existeix fora...

Es celebra el centenari del naixement del poeta comissariat per Manuel Guerrero. Es realitzen un total de 350 activitats a diferents indrets i surten a la llum una vintena de publicacions.

...de la vostra percepció.
Joan Brossa

Presentació del nou Centre de les Arts Lliures de Barcelona i gestió de la totalitat de l’edifici històric de La Seca per part de la Fundació. Un projecte que integra la realitat expositiva en clau de memòria i de nova creativitat amb les arts escèniques.

Inici 1999. 2006. 2011. 2015. 2017. 2018. 2019. 2021.

ESPAI
LA SECA

La Seca, un edifici patrimonial del segle XIV que fou l’antiga casa de la moneda de la Corona d’Aragó, és la seu que acull la Fundació Joan Brossa des del 2018. Un espai versàtil i singular al cor d’El Born que sempre roman amb la porta oberta.

Peu i mitjó
a la mateixa sabata:

Un món.

Ot, 1972

EQUIP
HUMÀ

AMICS DE
LA FUNDACIÓ

Ser Amic de la Fundació significa, no només col·laborar activament en un projecte cultural dinàmic i multidisciplinar, sinó també formar part d’una comunitat molt especial i exclusiva que dignifica una manera de fer compromesa amb la cultura i amb l’avançament social.

ARXIU D'EXPOSICIONS BROSSIANES

D’ençà que va constituir-se la Fundació, han estat moltes les exposicions dedicades al poeta i realitzades a partir del fons d’entitat. Diferents comissaris han sabut investigar la figura des de diferents perspectives i posar en valor un llegat que ha viatjat més enllà de les nostres fronteres. Aquests són els projectes expositius en els quals hem contribuït al llarg de la nostra trajectòria.

Escolteu aquest silenci.

El saltamartí, 1963