CONVOCATÒRIA OBERTA: IMATGE DE TEMPORADA

24.04.2024 Creació

convocatòria oberta imatge de temporada
  • El Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa obre la 2a edició de la convocatòria Imatge de temporada per trobar la narrativa visual i conceptual que ha d’il·lustrar la temporada 2024-25 de forma oberta, transversal i horitzontal.
  • La convocatòria estarà oberta des del 24 d’abril fins al 31 de maig del 2024.

En el marc del seu interès per formar part de l’ecosistema de la creació contemporània a Barcelona, el Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa (la Brossa) presenta la segona convocatòria oberta per trobar la imatge de la temporada 2024-25. Amb la voluntat d’ampliar el cercle, la Brossa fa una crida a artistes perquè presentin una proposta de narrativa visual i conceptual de la temporada que ve, que representi la totalitat de la programació i, alhora, s’ajusti a l’ideari del Centre de les Arts Lliures.  La convocatòria estarà oberta del 24 d’abril al 31 de maig (ambdós inclosos).

LA CONVOCATÒRIA
La convocatòria es proposa trobar la narrativa visual i conceptual que ha d’il·lustrar la temporada 2024-25 de forma oberta, transversal i horitzontal. Per tant, la institució llança una crida al sector visual per tal de trobar propostes fresques, radicals i que respirin Brossa.

L’ENCÀRREC I LA DOTACIÓ
Amb aquesta convocatòria busquem un artista o col·lectiu que s’encarregui de crear una imatge que parteixi dels conceptes que travessaran la pròxima temporada i que es pugui adaptar als múltiples formats digitals i analògics de difusió que emprem. El projecte seleccionat haurà de desenvolupar els elements següents:
— Una imatge principal de temporada.
— Una dotzena de versions de la imatge principal per donar contingut a la programació de tota la temporada en suports físics i digitals.
Aplicacions gràfiques de les imatges per a tots els formats requerits (xarxes socials, bàners publicitaris, etc.).

L’encàrrec està dotat amb 2.000 € de base imposable.

PRESENTACIÓ DE CANDIDATURES
Entre el 24 d’abril i el 31 de maig del 2024, els participants hauran d’omplir aquest formulari de participació i adjuntar els documents que s’hi requereixen:
— Portafolis creatiu amb tres treballs destacats
— Carta de motivació en què s’especifiquin els motius pels quals es tracta d’una candidatura adient per al projecte del Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa

CALENDARI DE LA CONVOCATÒRIA
>> Publicació de la convocatòria: 24 d’abril del 2024
>> Finalització de la convocatòria oberta: 31 de maig del 2024
>> Publicació de la resolució: 14 del juny del 2024
>> Treball conjunt amb l’equip de la Brossa per definir la proposta segons la programació de la temporada 2024-25: des del 19 de juny fins al 15 de juliol del 2024
>> Presentació de la imatge definitiva: 2 de setembre del 2024

SUPORT A LA CREACIÓ
Des de la seva obertura, el 16 de desembre del 2021, el Centre de les Arts Lliures ha treballat per promoure la creació contemporània, pel compromís amb el sector artístic i per la defensa llegat de Joan Brossa. Com a fàbrica de creació, la institució és un espai obert, que aposta per actuar en xarxa, generant aliances amb agents privats i públics i col·laborant amb institucions educatives i professionals dels diversos sectors creatius i compleix una vocació pública, artística i social.
Per al 2024, la institució ha desplegat un programa de convocatòries obertes en diversos camps amb una dotació total de 74.000 €.