JA TENIM L’EQUIP DEL PROGRAMA D’INVESTIGACIÓ CURATORIAL 2024

18.03.2024 Mediació

El passat 13 de març es va tancar la convocatòria del Programa d’Investigació Curatorial (P.I.C.) 2024, projecte de suport a la creació, la investigació i la curadoria artística del Centre de les Arts Lliures i la Sala d’Art Jove de la Generalitat de Catalunya que s’adreça a artistes i investigadores seleccionades de la Sala d’Art Jove dels darrers tres anys (2022-2023- 2024) que desitgin conèixer de prop un procés expositiu, i tinguin un interès en el treball i el pensament col·lectiu. El jurat de la 3a edició del certamen es compon per integrants de l’equip de la Fundació Joan Brossa (Maria Canelles i Sílvia Galí) i l’equip gestor de Sala d’Art Jove (Eva Paià i Javiera Cádiz).

Destacant l’alta qualitat de les propostes rebudes, la convocatòria es va tancar amb tres artistes guanyadores que desenvoluparan una investigació a partir dels continguts de l’exposició Carles Santos. I ara, què?, el resultat de la qual es veurà al Centre de les Arts Lliures a partir de la tardor del 2024. La dotació total per al projecte és de 15.000 €,  repartits de la manera següent: 2.500 € per artista durant la fase de creació en concepte d’honoraris i 7.500 € per a la producció.

Les artistes guanyadores són:

• Abril Carretero Balcells: la seva proposta ha estat seleccionada pels seus lligams amb l’obra de Santos d’acord amb dos elements: la creació de relats sonors i el treball en col·lectiu.
  • Anna Vilamú: el jurat ha valorat positivament la reflexió que proposa sobre la mediació i els formats de contingut que ofereixen els centres de producció artística contemporània.
  • Helena Calafell: de la seva candidatura, el jurat ha destacat la singularitat de la pràctica artística que proposa per a la recerca, així com la seva relació amb l’obra de Santos.

Consulta aquí l’acta de resolució del jurat.

Helena Calafell
Graduada en Comunicació i Indústries Culturals, acaba de formar-se en gestió cultural i comunitària als anys que treballa a La Escocesa com a responsable de producció i regidoria. Paral·lelament, va traçant projectes artístics vinculats a les arts vives. La seva trajectòria artística
transcórrer pels llenguatges de la indumentària i paisatges escenogràfics com també la posada en escena d’accions performatives col·lectives. Enguany ha guanyat la beca de la Sala d’Art Jove amb el projecte A les dotze al pont.

Abril Carretero
Li interessa el treball de memòria històrica, principalment a través de les històries en primera persona i entre-teixint-les per construir relats polifònics on paraula, so i moviment s’entrecreuen. La seva pràctica artística se centra en instal·lació artística, art acció i art sonor, el treball des de la memòria de l’espai a través del moviment i de transitar, caminar. Part del seu treball durant el darrer any ha girat al voltant de la
història de Barcelona, a mig camí entre un procés de recerca identitària pròpia i entre el treball més polític. També li interessa trobar maneres de vincular el passat amb el present, tot creant situacions que generin sincronies i nous vincles per relacionar-nos amb altres temporalitats.

Anna Vilamú
Treballadora cultural i facilitadora de Biodanza SRT. Creu en la potencialitat transformadora de les propostes culturals situades i  compromeses amb el context. És des d’aquí que ha desenvolupat projectes artístics en diversos àmbits i formats; propostes expositives, editorials, escèniques, performatives. Entén la seva pràctica des de la recerca artística, l’acompanyament de processos creatius, la facilitació de recursos, o la gestió. En general, sempre ha treballat col·lectivament i ha estat vinculada a espais autogestionats, associacions, centres educatius, museus, i centres d’art del territori i de països com Xile, Finlàndia o Itàlia.