Programa educatiu 2021-2022

16.06.2021 Mediació

La Fundació Joan Brossa enceta una nova etapa amb el projecte educatiu ‘Brossa expandit’ que es farà actiu a partir del mes de gener de 2022, coincidint amb el segon trimestre del curs vinent. ‘Brossa Expandit’ és:

→  Una proposta transformadora que promou les arts en llibertat per mitjà del treball col·laboratiu entre els centres educatius i creadors provinents de disciplines diverses.
→ Una forma de posar en valor la mediació i la transferència del coneixement mitjançant la visibilització de processos de treball.
→ Un projecte educatiu de caràcter holístic que transita dintre i fora de les parets de la Brossa.
→ Una aposta que convida les noves generacions a esdevenir agents culturals actius.
→ Un desig de desplegar un programa formatiu de risc per a docents de tots els nivells des de la multidisciplinarietat.
→ Un espai de qüestionament constant que pretén sacsejar les estructures convencionals.
→ Una voluntat de nodrir i fer créixer la comunitat educativa més enllà de l’escola com a resposta a una necessitat social.
→ La pulsió d’articular un ecosistema viu que posi l’alumnat, la comunitat docent i la ciutadania en el centre.

‘Brossa Expandit’ és una declaració d’intencions articulada des de la comissió d’Educació del Centre d’Estudis Joan Brossa que està integrat per docents de tots els nivells educatius però també per mediadors, creadors, investigadors i gestors culturals. Patrici Batalla (docent a l’Escola Cooperativa El Puig, Esparreguera), Sílvia Caballeria (docent al Col·legi Sant Miquel dels Sants, Vic), Anna Dot (artista), Dimas Fàbregas (director i docent a l’Escola La Immaculada, Vilassar de Dalt), Jordi Ferreiro (artista i educador), Fanny Figueras (docent a l’Institut Moisès Broggi, Barcelona), Sílvia Galí (investigadora a la Universitat Autònoma de Barcelona), Magalí Homs (Tantàgora Serveis Culturals), Joan Ivern (Experimentem amb l’ART) i Cloe Masotta (investigadora i docent a l’Escola Massana, Barcelona) són les veus que hi ha al darrere d’aquesta manera de fer.

Sota la coordinació de Judith Barnés i el seguiment de Clara Barceló, des de la Fundació Joan Brossa, batega la necessitat de potenciar un model comunitari que, de forma orgànica, formi part i doni sentit a l’ecosistema. El gest d’embrutar-se que reivindica Joan Brossa.

El programa educatiu ‘Brossa Expandit’ serà presentat a la VII Jornada Educativa Joan Brossa – Entreacte.