PLACA DE TIMBRES

15.06.2019 Commemoració

Instal·lació del segon ‘Intèrfon poètic’ per part de Barcelona Ciutat de la Literatura a la seu de la Fundació Joan Brossa.

El proper dijous 27 de juny a les 19h., tot aprofitant la celebració de l’Any Joan Brossa que commemora el centenari del naixement del poeta barceloní, Barcelona Ciutat de la Literatura instal·larà el segon ‘Intèrfon poètic’  a la seu de la Fundació Joan Brossa. Els ‘intèrfons poètics’ són uns dispositius urbans que, sota la forma d’un intèrfon de porteria, amaguen poemes que els passejants o visitants d’un centre poden escoltar cada vegada que en premin un dels botons. Són una forma de revitalitzar el patrimoni literari de la ciutat per tal de recordar el ciutadà que la literatura (o la poesia, en aquest cas) és una art viva que pot manifestar-se a qualsevol lloc i en qualsevol moment.

Si el primer intèrfon poètic fou instal·lat a L’Horiginal, ara nou poetes contemporanis faran reviure les paraules de Brossa: Blanca Llum Vidal, Carles Rebassa, Gabriel Ventura, Àngels Moreno, Maria Cabrera, Jaume C. Pons Alorda, Raquel Santanera, Maria Sevilla i Meritxell Cucurella-Jorba. Aquesta presència consolidarà, de forma simbòlica, la Fundació com la casa de la paraula i de les noves generacions de poetes.

Per a la inauguració de l’intèrfon o ‘placa de timbres’, com s’ha decidit batejar l’acte en record d’un poema visual de Joan Brossa, comptarem amb la participació de quatre d’aquests poetes (Carles Rebassa, Raquel Santanera, Maria Sevilla i Àngels Moreno) que recitaran els poemes que van enregistrar per a l’ocasió. L’acte també comptarà amb la presència de Vicenç Altaió, president de la Fundació Joan Brossa; de Marina Espasa, Comissària de Barcelona Ciutat de la Literatura; i de Manuel Guerrero, comissari de l’Any Joan Brossa.