La Nit dels Museus 2023

08.05.2023 Arts visuals
2023 Nit dels Museus - Logotip (vermell)

Per segon any consecutiu, el Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa participa a La Nit dels Museus, la gran festa anual dels museus que tindrà lloc el dissabte 13 de maig de 19 a 01 h. Més de 90 equipaments i espais museístics de l’àrea metropolitana de Barcelona participen enguany de la programació de la Nit dels Museus, que inclou 121 exposicions permanents i 86 activitats d’accés gratuït.

A més de les exposicions que actualment habiten l’espai i durant tota la jornada, el Centre de les Arts Lliures oferirà una ruta itinerant pels espais de la mostra Altres Brosses de la mà de la companyia de l’espectacle La carta de joc que tinc al pensament.

Altres Brosses. Joan Brossa i la poesia d'acció, el parateatre.

A cura de Joan M. Minguet
13 de maig, d'11 a 00 h

Una exposició que s’endinsa en l’univers brossià per interpretar la intensa dedicació que el poeta va mostrar pel que ell anomenava el parateatre: la poesia en escena que busca el contacte amb l’espectador a través de la fascinació, la sorpresa, l’ocurrència.

Altres Brosses

Grafia animada per a després del diluvi

Instal·lació audiovisual de Laura Ginès
13 de maig, d'11 a 20 h i de 21.30 a 00 h

Peça audiovisual que activa el mateix espectador; la seva interacció amb el teclat de piano situat enmig d’una sala i encarat a una projecció a tall de partitura és allò que marcarà el ritme de la reproducció del film que es projectarà al seu davant. Cada visionament és diferent.

Grafia animada

La carta de joc que tinc al pensament

Espectacle itinerant de Carles Rebassa i Alba Collado
13 de maig a les 22.30 h

Una invitació a viatjar a peu per les entranyes de les arts parateatrals, un gènere que posa al centre la màgia, la fascinació i el virtuosisme tècnic en lloc de l’argument. A partir de l’essencialitat i la dansa, l’espectacle transita entre les sales de l’exposició Altres Brosses. Joan Brossa i la poesia d’acció: el parateatre i mostra els elements perifèrics del teatre posats el centre del discurs.