EXPLOSIÓ BROSSIANA A LES BIBLIOTEQUES DE CATALUNYA

13.07.2019 Commemoració

La presència brossiana a les Biblioteques Públiques de Catalunya no para de créixer amb diferents programes d’activitats.

Ja fa uns mesos que vàrem anunciar la itinerància de l’exposició Brossa polièdric per diferents biblioteques de la Diputació de Barcelona. Aquesta mostra, comissariada per Judith Barnés, és una proposta divulgativa pensada amb la voluntat de donar a conèixer la trajectòria vital i professional del poeta. Atès el gran impacte i l’interès que ha despertat aquesta proposta, la xarxa de Biblioteques Públiques de Catalunya n’ha creat una còpia per tal de fer-la arribar a tot el territori català. Amb aquesta iniciativa, la Generalitat de Catalunya no només amplia el calendari de l’exposició, sinó també el seu abast. A més, algunes de les biblioteques catalanes que s’han afegit a la commemoració del centenari de Joan Brossa oferiran, també, activitats brossianes vinculades en el marc de l’exposició, totes elles dins del catàleg d’activitats que la Fundació Joan Brossa facilita a aquelles entitats interessades a programar alguna activitat brossiana durant el 2019.

D’una altra banda, el programa ‘Balla’m un llibre’, una col·laboració entre l’APdC (Associació de Professionals de la Dansa de Catalunya), l’Institut Català de les Empreses Culturals i el Servei de Biblioteques del Departament de Cultura, ha apostat per la creació d’una peça a partir de l’univers del poeta. El projecte seleccionat ha estat Olor de menta, d’Emma Riba i Laura Alcalà, una peça de dansa de vint minuts de durada, que dibuixa i envaeix un espai imaginat a partir de dos cossos que es posen al servei d’un collage de poemes escènics de Joan Brossa. Aquesta proposta es programarà al llarg del 2019 a biblioteques de diferents municipis del territori català.

CALENDARI ‘BROSSA POLIÈDRIC’

CALENDARI D’ACTIVITATS BROSSIANES A LES BIBLIOTEQUES