Brossa iniciava el seixantè aniversari amb un ambient propici per a la creació alhora que augmentaven els projectes i li plovien els encàrrecs. Lluís M. Riera comissarià la primera exposició d’objectes i poemes visuals de Brossa a la Galeria Prats a finals del 1982, una mostra que després fou presentada a Nova York i que esdevingué la base per a l’exposició organitzada pel Servei d’Arts Plàstiques del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya l’any 1983. A partir del 1984 inicià també un nou tipus de producte creatiu, el de poemes urbans. El primer fou per al projecte d’urbanització del parc del Velòdrom d’Horta.
La primera antològica dedicada a Joan Brossa arribà el 1986 a la Fundació Joan Miró. Es tractava de Joan Brossa o les paraules són les coses, amb la qual aconseguí projecció internacional. A partir d’aquell moment, començaren les exposicions, no només en l’àmbit català sinó també a l’espanyol i a l’estranger. En destacaren la gran retrospectiva al Museo de Arte Reina Sofía de Madrid, Joan Brossa 1941-1991 i la participació a la Biennal de São Paulo del 1993 i a la de Venècia del 1997.
L’obra plàstica havia crescut considerablement. La facilitat per a la producció n’augmentà progressivament la mida. Havia entrat en les instal·lacions. Aquestes començaren tímidament el 1990 i el 1991, però es multiplicaren amb la realització el 1994 de l’exposició Joan Brossa, entre les coses i la lectura, coorganitzada per l’Ajuntament de Barcelona i el Ministeri d’Afers Socials i Cultura del Govern d’Andorra.
L’augment de la dedicació plàstica o de les sol·licituds i els homenatges no l’allunyaren de la producció literària. Així s’intensificaren les edicions de tot tipus de poesia, com ara les sextines (Viatge a la sextina, publicada per Quaderns Crema, aplega les sextines escrites entre 1976 i 1986), els poemes curts barrejats amb els poemes visuals (el recull de set poemaris Els entra-i-surts del poeta. Roda de llibres (1969-1975), editat per Alta Fulla entre l’any 1983 i el 1989), llibres de la primera època que encara restaven per publicar (Ball de sang, com ja hem comentat abans, no aparegué fins al 1982), o llibres singulars que no havien estat publicats en el seu moment com ara Pas d’amors (escrit el 1959 i publicat el 1983) o Sonets de Gofredina (escrit el 1967 i publicat el 1986). Fins a finals dels vuitanta, podríem dir que el públic no pogué llegir d’una manera regular l’obra literària de Brossa. Amb Furgó de cua (escrit entre 1987 i 1991 i publicat el 1993) s’inicià una nova etapa més reflexiva que continuarà amb Suite tràmpol o el compte enrera (1994), Passat festes (1993-1995, publicat el 1995), La clau a la boca (escrit el 1996 i publicat el 1997) i Sumari astral (1997), publicat pòstumament. Tot i així quedaren alguns inèdits. També la seva obra fou traduïda a diverses llengües però de manera tardana i parcialment, a causa de la quantitat d’obra literària publicada.