Pere Portabella, Eduardo Chillida, Joan Brossa i Antonio Saura a Antibes, 1960. Fotògraf desconegut
Poemes civils, 1960

També són remarcables les col·laboracions amb els músics Josep M. Mestres Quadreny i Carles Santos, amb els quals aconseguí relleu internacional gràcies a estrenes com Suite bufa (amb Mestres) a Bordeus l’any 1966 o Concert irregular (amb Santos) a Saint Paul de Vence el 1968, amb motiu d’una exposició de Miró. Quan l’obra arribà a Barcelona, de la mà de Pere Portabella, el públic reaccionà escridassant i xiulant la intervenció.

Durant aquests anys, les experimentacions i les col·laboracions es produïren en tots els terrenys possibles. Un d’ells fou el cinematogràfic i Portabella en fou el protagonista. La primera aventura, No compteu amb els dits, es produïa el 1967. A continuació, vingueren Nocturn 29Vampir  Cua de cucUmbracle, del 1970, fou la darrera de les col·laboracions.

Joan Brossa a l'estudi d'Antoni Tàpies. Anys seixanta. Fotògraf: Joaquim Gomis
Representació d’Or i sal al Palau de la Música, 1961. Fotògraf: Pau Barceló