Caminar, crear i degustar

03.03.2016 Batxillerat

Els alumnes de batxillerat de l’Escola Virolai estan treballant a fons la vida i l’obra de Joan Brossa amb el suport de l’Escola Sant Miquel dels Sants de Vic que, com ja sabeu, fa anys que treballa el poeta amb els seus alumnes.

La Maragda Ferrer, alumna de l’Escola Virolai, ens explica les diferents activitats que ha realitzat amb els seus companys per tal d’aproximar-se a la creació brossiana. En primer lloc van fer una ruta per Barcelona amb la finalitat de descobrir l’obra pública de Brossa i d’inspirar-se a per tal de dur a terme un projecte original en grup. A continuació, van investigar a fons la vida de l’autor i van respondre un qüestionari.

Finalment, els diferents grups de treball es van disposar a fer un projecte final que podia seguir les instruccions marcades pel professorat o bé desenvolupar una proposta completament diferent. Els projectes realitzats són ben originals i diferents: una gimcana brossiana amb l’aplicació de codis QR, la representació de poemes visuals de Brossa a l’escola o, fins i tot, la degustació d’algunes obres.

Tot plegat una nova manera de veure i comprendre la poesia!