Cadenes poètiques en moviment

10.02.2020 Grup de treball

Des del servei educatiu de la Fundació, i amb el suport del grup de treball de docents de secundària que vàrem activar al curs passat i de Tantàgora, hem endegat una proposta de cadenes poètiques en moviment. Per tal de fer-la possible, hem convidat a formar part del  projecte a dos poetes vinculats al món educatiu i al projecte de la Fundació que són la Maria Sevilla i el Carles Rebassa. Ells han estat els responsables de dissenyar les dues propostes que ja han començat a circular a diferents instituts. Tots dos han partit de la sextina brossiana i ens conviden a experimentar amb aquesta forma poètica: la de la Maria explora l’univers dels camps semàntics i la del Carles se centra en la forma de la sextina, no tant des de la mètrica, sinó més aviat des de l’experimentació.

Si voleu participar d’aquesta proposta amb els vostres alumnes, cal que envieu un correu a Judith Barnés (jbarnes@fundaciojoanbrossa.cat) i que indiqueu el vostre nom complet i el nom i l’adreça del vostre centre educatiu atès que la circulació d’aquest material es farà per correu postal. Ella us indicarà en quin moment del curs (entre febrer i maig) us arribarà el material: es tracta d’una capsa amb una carta de presentació/motivació escrita pel Carles i la Maria, uns poemes i unes dinàmiques de treball més o menys acotades. A partir de llavors, tindreu dues setmanes per desenvolupar la proposta amb els vostres alumnes. És molt important que, quan rebeu el material, preneu nota del procés experimentat amb els alumnes: com ha anat? què ha funcionat? què podria millorar-se? què us ha sorprès? quins canvis heu implementat? quines millores faríeu? etc. Malgrat que cada cadena té un procediment i un ordre, seria interessant veure com funcionen aquests materials entre diferents curs i que convidéssiu companys d’altres àrees a participar-hi.

Quan hàgiu acabat, caldrà comunicar-ho a la Fundació per tal que us facilitin el nom i l’adreça postal del proper educatiu on haureu d’enviar el material. La idea seria tancar el viatge d’aquestes cadenes poètiques a finals de maig.

Durant el mes de juny tindrà lloc una trobada a la Fundació en què es convidarà els docents que han participat del projecte. En aquesta trobada es compartiran els treballs realitzats, veurem què ha passat entre allò que proposaven inicialment la Maria i el Carles i allò que realment ha passat a les aules i molt important: a partir de la vostra experiència, establirem les bases del que seran les cadenes poètiques que s’activaran a partir del curs 2020-2021. Per tant, proveu tot el que us vingui al cap quan us arribi el material, dubteu, qüestioneu, creeu, endavant!