principi principi principi mar reykjavik postbrossa
Principi, principi, principi

de Mar Reykjavik

L’artista Mar Reykjavik inaugura Principi, principi, principi, un assaig fílmic contra el relat que pretén trencar la seqüencialitat narrativa i explicar una història que no acaba ni comença mai. La instal·lació és  la continuació del projecte Principi de l’artista valenciana, una projecció que convidava a reflexionar sobre la suficiència d’allò que neix. La mostra és un dels tres projectes guanyadors de la convocatòria oberta PostBrossa 2023-24.

Els treballs de Mar Reykjavik combinen acció, vídeo i instal·lació. Principi, principi, principi presenta una fila de set projectors analògics que reprodueixen set pel·lícules de 3 minuts de durada en suspensió. Un principi estirat en el temps i ara també en l’espai. Per a l’artista, principi és començament i és també el conjunt de valors, creences i normes que organitzen el món. Segons Rafael Guijarro, autor del text que acompanya la instal·lació, a Principi, principi, principi “Mar Reykjavik proposa un sistema de comunicació específic en què es desplega una trama suspesa travessada per set brots —set cossos fílmics intactes— que, al seu torn, estructuren un únic brot, la pertinència del qual respon solament al seu propi impuls d’aparició. Set principis que conformen un organisme autònom des del qual es pretén emancipar el fenomen de l’aparició —el brot— de la seva relació de dependència amb la resta d’elements de configuració del relat”.

Mar Reykjavik (Sagunt, 1995)
És Màster en MasterLav Laboratori de creació audiovisual contemporània i graduada en Belles Arts per la Universitat Politècnica de València. Compagina la seva pràctica artística amb la docència treballant en espais com Master Lav Laboratori de creació audiovisual contemporània, EACC Espai d’Art Contemporani de Castelló o IED Institut Europeu del Disseny.
El seu treball s’ha pogut veure en espais com galeria Rosa Santos, IVAM, Fundació La Posta, Pols a València; Angels Barcelona, Centre Cívic Can Felipa a Barcelona; CA2M, La Casa Encendida, Matadero, galeria Rosa Santos a Madrid; Fundació Bilbaoarte al País Basc, Centro Párraga o galería Artnueve a Múrcia i internacionals com Spacio Franco a Palerm, SupermarketArtFair a Estocolm, el Centre Cultural el Recoleta a Buenos Aires o l’IAC de Lyon dins de la 16ème Biennal de Lyon. Ha estat resident en Residències de Creació a Matadero (2022), Cultura Resident (2020), Centre Huarte (2020), Resistències del GVA a València (2019 i 2021), Artistas En Residència CA2M i La Casa Encendida (2019), Fundación Bilbaoarte (2018).