festa del llagostí cartell neus masferrer
La Festa del Llagostí

De Neus Masdeu
Creació i Museus 2024 | Grec Festival de Barcelona

Neus Masdeu homenatja Carles Santos en una peça itinerant que recorrerà els carrers de Ciutat Vella en el marc de la Festa Major del barri de La Ribera, Sant Pere i Santa Caterina.
La Festa del Llagostí és una coproducció del Centre de les Arts Lliures i el Museu de la Música de Barcelona, que forma part del programa Creació i Museus de l’ICUB.

Gresca, revetlla, tiberi i ballarugues. El pròxim 29 de juny la Brossa acull La Festa del Llagostí, una peça itinerant creada per l’artista Neus Masdeu per homenatjar el músic Carles Santos. La proposta, que forma part del programa Creació i Museus impulsat per l’ICUB en el marc del Festival Grec 2024, és el resultat d’una investigació al voltant del llegat del músic i, més específicament, de la seva relació amb el menjar, el món mariner i la cultura popular.
La proposta es formalitza com un passacarrer amb música, capgrossos i elements festius que sortirà de la Brossa i recorrerà els carrers del Born fins arribar al Pou de la Figuera per acabar amb un àpat col·lectiu amb el llagostí com a protagonista.

La Festa del Llagostí forma part de la programació Primavera Santos, una iniciativa del Centre de les Arts Lliures que celebra l’obra polièdrica de Santos i la projecta en l’actualitat. Dissabte 29 de juny i en dos passis (a les 12 i a les 17 h) i dins del programa d’activitats de la Festa Major del barri de La Ribera, Sant Pere i Santa Caterina, aquesta peça itinerant recorrerà els carrers del Born fins a arribar a la Brossa.

PROGRAMA PÚBLIC
De l’1 al 28 de juny organitzem diversos tallers i activitats gratuïtes obertes a tots els públics que permetran fer possible la festa del 29 de juny. Un taller de construcció de capgrossos amb Neus Masdeu i Olga Capdevila, un taller de moviment amb Elena Carvajal i un assaig general obert durant els quals acabarem de construir col·lectivament l’homenatge a Carles Santos ideat per l’artista Neus Masdeu.

SOBRE NEUS MASDEU
Artista pluridisciplinar de Barcelona que treballa l’art a través de diversos llenguatges, majoritàriament la performance i la instal·lació. La mateixa quotidianitat del context on es troba és el material a partir del qual treballa i, en la mesura del possible, la intenta activar a través de formats d’obra que permeten la interacció del públic.
La tendresa i l’humor són dues constants en els seus projectes, que tenen un alt component crític envers la societat de consum i les dinàmiques que se’n deriven.