4 POEMES VISUALS

06.06.2019 Commemoració

4 Poemes Visuals és una edició limitada que commemora el centenari del naixement del poeta Joan Brossa.

La Fundació Joan Brossa i Contemporánea presentaran l’edició limitada de 4 Poemes Visuals, una elegant caixa que inclou quatre dels primers poemes visuals de Joan Brossa en serigrafia, que s’acompanyen d’un text del poeta Eduard Escoffet i d’un certificat d’autenticitat de l’edició signat i segellat per la Fundació Joan Brossa. La presentació tindrà lloc el divendres 7 de juny, a les 19.30h., a la seu de la Fundació Joan Brossa, amb Glòria Bordons, Enric Jardí, Mario Martín i Eduard Escoffet.

Com afirma Escoffet en el text que acompanya l’edició:

‘Amb motiu del centenari, i per a donar una visió complementària de la seva poesia visual, hem volgut editar quatre d’aquests poemes com a obra gràfica. Anteriorment, només un —el de la pistola-poema, tal com es coneix col·loquialment— havia estat estampat individualment. En el cas de la resta, és la primera vegada que surten del format tancat del llibre.

[…] En aquests quatre poemes podem veure com, amb elements i estratègies molt senzills, Brossa proposa una altra mirada per al llenguatge i la poesia, al meu entendre, un procés necessari per a qualsevol poeta que vulgui enfrontar-se al món amb eines pròpies i no de segona mà. Són, a més, quatre dels poemes visuals més destacats de la seva primera època i uns dels primers que Brossa va voler ensenyar al gran públic. Es tracta, doncs, dels primers passos d’una obra poètica visual que ha influenciat a generacions de poetes de tot el món. I aquí estan de nou, amb tota la seva senzillesa i la seva contundència.’

FITXA TÈCNICA
4 poemes visuals, 2019
4 serigrafies a 1 tinta sobre paper