Nous cursos i tallers sobre poesia experimental

18.05.2021 Activitats

S’acosta l’estiu i, amb ell, la nova proposta formativa que ofereix la Fundació Joan Brossa sobre creació poètica. Amb l’afany de provocar espais i temps per a la creació, la institució proposa dos cursos diferents sobre creació poètica que es duran a terme a la seu del carrer de la Seca entre juny i juliol de 2021. Les inscripcions ja són obertes.

En primer lloc, ‘EINA MORTAVIVA. UNA APROXIMACIÓ A LA (LECTO)ESCRIPTURA POÈTICA’ és un taller de lectoescriptura dirigit a persones familiaritzades amb el discurs poètic o artístic en general amb l’objectiu de dinamitzar els processos de creació dels participants mitjançant sessions en què la lectura i l’escriptura siguin vasos comunicants d’un mateix exercici literari. Es tracta de la segona edició del curs que l’any passat ja van impartir Maria Sevilla Paris i Raquel Santanera amb la col·laboració d’Oriol Sauleda. Enguany el format és més intensiu i inclourà una festa de cloenda en la qual es presentarà la publicació sorgida de l’edició anterior, un quadern d’exercicis de (lecto)escriptura poètica que és alhora una antologia de poemes. El curs té una durada de 20 hores,  començarà el 17 de juny i costa 85€. Les inscripcions es poden fer des d’aquest enllaç.

En segon lloc, ‘Text – cos (i viceversa)’ és un taller d’investigació que parteix de la pràctica de la dansa contemporània per arribar a la creació poètica, i viceversa. Està dirigit a qualsevol persona interessada en aprofundir en processos de creació poètica des de la hibridació dels llenguatges artístics i té format d’acompanyament en la recerca d’una veu pròpia. Impartit per Elvira Prado-Fabregat, les primeres sessions es basaran en la lectura per posar veu i cos a les paraules. Laura Vilar serà l’encarregada de tutoritzar les sessions basades en la investigació corporal de la paraula poètica. El curs té una durada de 15 hores, començarà el 7 de juliol i costa 65€. Les inscripcions es poden fer des d’aquest enllaç.

Per a qualsevol dubte us podeu dirigir a Maria Canelles (mcanelles@fundaciojoanbrossa.cat)