Mediació al poder

14.06.2021 Mediació

En plena fase de construcció del recentment anunciat centre de les arts lliures de Barcelona, la Fundació Joan Brossa ha estat guardonada amb dos Premis Barcelona, una iniciativa de l’Institut de Cultura per donar suport a la cultura, l’educació i les ciències amb la voluntat de reactivar un sector que s’ha vist castigat per la crisi sanitària.

El primer és ‘Brossa expandit’ un projecte que recull el nou ideari del servei educatiu de l’entitat, tot incidint en la voluntat de construir un model de treball holístic en tots els sentits, d’articular projectes de curs de llarga durada que tinguin incidència en l’espai però també en l’entorn i de fer créixer la comunitat educativa des de la posada en valor de les veus i de les necessitats del sector. El segon és ‘Desbrossant La Ribera’, una iniciativa que és la continuació del treball conjunt amb Experimentem amb l’ART a l’hora d’impulsar projectes de recorregut que esdevinguin motor de canvi i de transformació social. Després de l’impacte que ha tingut el projecte ‘Brossart’ d’intervenció artística, educativa i comunitària a l’Escola de Bordils ens plantegem ara impulsar un projecte de barri, que impliqui els agents de l’entorn i que se situï en una escola bressol del barri amb la voluntat de construir un teixit nutritiu al voltant de les famílies i de la comunitat creativa de La Ribera.

El projecte ‘Brossa expandit’, en el qual s’encabirà ‘Desbrossant La Ribera’, serà activat a partir del gener de 2022, coincidint amb el segon trimestre del curs vinent i amb la reobertura de la Fundació Joan Brossa. Cal destacar especialment el treball desplegat des de la comissió de Mediació del Centre d’Estudis Joan Brossa a l’hora de conceptualitzar el nou projecte i de definir una nova manera de fer.