Jornades ‘Joan Brossa, ara i aquí’

24.09.2021 Activitats

Amb motiu dels 50 Premis Octubre, els dies 27, 28 i 29 d’octubre del 2021 es duran a terme a València les Jornades Joan Brossa, ara i aquí. Brossa va ser un dels poetes més influents en la literatura catalana dels anys setanta, aquells en què es va produir una gran renovació literària a tots els Països Catalans. El primer Premi Vicent Andrés Estellés de poesia va fer visible tant aquesta renovació com la influència que hi va tenir Joan Brossa en premiar Grills esmolen ganivets a trenc de por, de Joan Navarro, i nomenar finalista L’esmorteïda estela de la platja, de Salvador Jàfer. Cinquanta anys després de tots aquests fets, la Fundació Joan Brossa, l’Editorial 3 i 4, l’Espai Octubre, la Universitat de Barcelona i la Universitat de València, amb la col·laboració del Ministerio de Cultura y Deporte i de la Institució de les Lletres Catalanes, organitzen unes jornades vinculades, de nou, als Premis Octubre, per debatre què queda avui de tot aquest llegat, quin paper té Joan Brossa en la literatura catalana actual, com llegeixen Brossa els creadors contemporanis i quins són els camins actuals de la renovació literària. Us hi esperem!

Dimecres 27 d’octubre

Localització: Octubre Centre de Cultura Contemporània

17h. Taula rodona ‘Llegir Brossa avui dia: reptes i facilitats’
Participants: Joan Deusa, M. Josep Escrivà, Àngels Moreno i Carles Rebassa.
Moderadora: Glòria Bordons.

19h. Recital poètic amb micròfon obert perquè diferents poetes comparteixin les seves experiències amb Brossa, perquè recitin poemes de l’autor o fins i tot perquè llegeixin poemes propis inspirats en l’univers creatiu brossià. El recital estarà obert a qualsevol idioma i pot participar-hi tothom.

Dijous 28 d’octubre

Localització: Universitat de València (Facultat de Geografia i Història. Avinguda Blasco Ibañez, 28. València). Aula F 3.2.

12h. Presentació de l’acte i escenificació de poemes de Joan Brossa: Bartomeu Ferrando, Laura Yustas, Llúcia Peiró i Nelo Vilar.

12.45h. Taula rodona ‘Brossa avui. Entre la paraula i la imatge’ a partir de l’espectacle anterior.
Participants:  Glòria Bordons, Bartomeu Ferrando, Laura Yustas, Llúcia Peiró i Nelo Vilar.
Moderador: Vicente Pla.
Organitza: Departamentd’Història de l’Art.

Localització: Octubre Centre de Cultura Contemporània

17h. Taula rodona ‘El teatre de Brossa: història o actualitat?’
Participants: Pau Miró, Manuel Molins, Rodolf Sirera i Núria Vizcarro.
Moderador: Jordi Marrugat.

19h. La culpa no és de Brossa, és de Freud, espectacle escènic amb Bàrbara Roig i Ramon Bonvehí. Idea, creació i direcció: Ester Roma.

Divendres 29 d’octubre

Localització: Universitat de València (Facultat de Magisteri. Campus de Tarongers. Avinguda Tarongers, 4. València). Aula PB 04.

10:30h. Conferència ‘Joan Brossa en el món artístic i educatiu actual’
Ponent: Ricard Huerta.

11:30h. Descans

12h. Taula rodona ‘Variacions a la Brossa’: Clara Barceló, Alícia Díaz, Raquel Molero i Andrea Ruiz
Moderador i dinamitzador: Alexandre Bataller.
Organitza: Departamentde Didàctica de la Llengua i la Literatura.

13:30h. Conclusions i tancament de les jornades

Durant les jornades, del dimecres 27 d’octubre al diumenge 31 d’octubre, es podrà gaudir de l’exposició Brossa polièdric al vestíbul de l’Octubre Centre de Cultura Contemporània, produïda per la Diputació de Barcelona i la Fundació Joan Brossa.

Inscripcions

Dimecres 27 d’octubre