EL VIATGE DE JOAN BROSSA

23.10.2018 Mediació

El passat mes de setembre vàrem presentar el nou projecte educatiu de la Fundació a la comunitat docent amb l’objectiu de compartir les línies de treball que impulsa l’entitat en clau educativa. En aquest sentit, la nova proposta és una aposta pel diàleg i la col·laboració entre la Fundació i els centres educatius amb la voluntat d’articular un programa de qualitat, amb contingut transversal, i ajustat a les necessitats reals dels alumnes, del professorat i dels centres.

Així doncs, més enllà d’oferir activitats puntuals de sensibilització per introduir-se en l’univers creatiu de Joan Brossa, la Fundació aposta per la creació de càpsules formatives, per la revisió de les rutes literàries i de les activitats a l’aire lliure que s’ofereixen a partir de la poesia urbana del creador, per la materialització de projectes educatius de llarga durada que transformin les dinàmiques de treball del centre i per la consolidació d’un grup de treball que ajudi a cocrear un material itinerant en forma d’instal·lació-exposició pensada perquè pugui viatjar a partir del curs vinent als instituts que hi estiguin interessats. L’encàrrec serà el de conceptualitzar un suport impactant que permeti entrar en l’univers brossià i, a la vegada, que sigui prou obert per tal que pugui generar vivències poètiques diferents en cada centre on itineri. La creació d’aquest material itinerant promourà la formació dels membres del grup a partir de la posada en pràctica a l’aula dels continguts i les dinàmiques que es generin a les diferents sessions de treball.

Aquest programa, que compta amb el suport de Tantàgora Serveis Culturals, començarà a funcionar a partir del gener del 2019 i comptarà amb la participació d’un mínim de cinc docents. Per tal de formar part del projecte, només cal que ens envieu un correu electrònic a jbarnes@fundaciojoanbrossa.cat.