Convoquem tres Beques Barcelona Crea-Fàbriques de Creació 2024

07.10.2024 Creació

edifici la seca barcelona crea

El Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa obre tres convocatòries de beques de creació en la modalitat Beca Barcelona Crea – Fàbriques de Creació 2024Les Beques Barcelona Crea – Fàbriques de Creació són una iniciativa de la Xarxa de Fàbriques de Creació, a través de l’Institut de Cultura de Barcelona (ICUB), per donar suport als processos previs a la producció que acompanyen la creació de propostes artístiques: conceptualització, gestació, investigació, experimentació, documentació i assaig. Amb aquests ajuts es vol contribuir a mantenir l’impuls cultural de la ciutat oferint recursos per desenvolupar processos de recerca i innovació artística a la ciutat.

Des de la Fundació Joan Brossa convoquem, juntament amb l’iCUB, tres Beques Barcelona Crea – Fàbriques de Creació en tres modalitats diferents:

• Modalitat Escriptura dramatúrgica Carme Montoriol : en la qual es valoraran les propostes de dramaturgs o artistes textuals amb perfil marcadament experimental.
  • Modalitat Conferència performativa: en la qual es valoraran propostes sobre qualsevol temàtica i que provinguin d’artistes escènics, visuals o textuals.
  • Modalitat Activació patrimonial: destinada a artistes d’arts escèniques, visuals o textuals que treballin a partir del patrimoni tant de Joan Brossa com de qualsevol altre artista o element patrimonial de la ciutat de Barcelona i la seva perifèria.

Aquesta iniciativa té com a objectiu impulsar la tasca de recerca –teòrica i pràctica– d’artistes que provinguin d’arts escèniques, visuals i textuals i que alhora es vinculin a la ciutat de Barcelona.

DESTINATARIS/DESTINATÀRIES
Les beques estan dirigides a artistes / col·lectius amb trajectòries provinents de qualsevol àmbit artístic (especialment escènic, visual o textual) que parteixin del joc, l’experimentació i la transgressió.

CRITERIS DE VALORACIÓ
El jurat estarà format per la co-direcció artística del centre (Georgina Oliva i Maria Canelles), Roger Bernat, Pedro G. Romero i Alexandra Laudo. Els tres projectes escollits seran acompanyats per l’expertesa dels membres del jurat.
Els projectes es valoraran segons els criteris següents:

• L’adequació de la proposta a les bases
  • La qualitat de la proposta
  • El caràcter experimental i transgressor de la proposta

PERÍODE DE RECEPCIÓ DE PROJECTES
Les persones interessades a presentar la seva candidatura a les beques Barcelona Crea 2024 ho poden fer a través d’aquest formulari (també enllaçat a les bases de la convocatòria). El termini per a la recepció de projectes va del 7 d’octubre a l’11 de novembre del 2024.
La resolució d’aquesta convocatòria es publicarà divendres 5 de desembre del 2024 a la pàgina web de la Fundació Joan Brossa.