Convocatòria oberta: Imatge i gràfica de temporada 2023/24

11.05.2023 Creació

El Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa presenta la primera convocatòria oberta per trobar la imatge i gràfica de la temporada 2023-2024. Amb la voluntat d’ampliar el cercle, la Brossa fa una crida a artistes gràfics i visuals per presentar una proposta que s’ajusti a l’ideari del Centre de les Arts Lliures i que representi gràficament tota la programació de la temporada que ve. La convocatòria estarà oberta des del 10 de maig al 9 de juny (ambdós inclosos).

EL CONTEXT
El Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa és un centre cultural que treballa diversos àmbits: exhibició d’arts en viu, visuals i poesia; programes de suport a la creació, convocatòries obertes de producció i residències artístiques; preservació i divulgació del patrimoni brossià i projectes educatius i de mediació entorn de la poesia experimental.
Tota aquesta extensa activitat pivota sobre uns eixos conceptuals molt determinats: la tensió que es genera entre memòria i contemporaneïtat (fet que obliga a treballar sempre des d’una perspectiva intergeneracional) i la poesia com a catalitzadora de qualsevol creació.

L’ENCÀRREC I LA DOTACIÓ
Amb aquesta convocatòria s’encarrega a un artista, o col·lectiu, gràfic el desenvolupament de:
— Una imatge principal de temporada
— Unes deu versions de la imatge principal per donar contingut a la programació de tota la temporada
— Aplicacions gràfiques de les imatges per a tots els formats requerits
L’encàrrec està dotat amb 2.000 € de base imposable.
Les persones interessades a presentar la seva candidatura a la convocatòria ho poden fer emplenant aquest formulari i adjuntant la documentació sol·licitada: portfoli amb tres treballs destacats i una carta de motivació.

CALENDARI DE LA CONVOCATÒRIA
Publicació de la convocatòria
10 de maig del 2023
Finalització de la convocatòria oberta
9 de juny del 2023
Publicació de la resolució
16 de juny de 2023
Treball conjuntament amb l’equip de la Brossa per definir la proposta segons la programació de la temporada 2023-2024
Des del 19 de juny fins al 15 de juliol
Presentació de la imatge i gràfica definitiva
4 de setembre de 2023

SUPORT A LA CREACIÓ
Des de la seva obertura, el 16 de desembre del 2021, el Centre de les Arts Lliures ha treballat per promoure la creació contemporània, pel compromís amb el sector artístic i per la defensa llegat de Joan Brossa. Com a fàbrica de creació, la institució és un espai obert, que aposta per actuar en xarxa, generant aliances amb agents privats i públics i col·laborant amb institucions educatives i professionals dels diversos sectors creatius i compleix una vocació pública, artística i social.

Per al 2023, la institució ha desplegat un programa de convocatòries obertes en diversos camps amb una dotació total de 83.000 €.