CADENES POÈTIQUES EN MOVIMENT

19.01.2020 Mediació

El servei educatiu de la Fundació activa uns materials poètics que començaran a itinerar per diferents instituts dels països catalans.

Des del servei educatiu de la Fundació, i amb la col·laboració de Tantàgora Serveis Culturals, s’ha endegat una proposta de creació poètica adreçada a centres educatius de secundària que vol relacionar veus de generacions diverses a partir de l’obra de Joan Brossa. Aquesta proposta ha estat impulsada amb el suport del grup de treball de docents que va començar a col·laborar amb el servei educatiu a finals del curs passat i ha activat dues cadenes poètiques, ideades per Carles Rebassa i Maria Sevilla. Per concebre la cadena de creació els poetes escollits han hagut d’incorporar, a la seva proposta, un poema de Joan Brossa, un poema d’un poeta de lliure elecció i un poema propi.

A partir de les propostes plantejades, Rebassa i Sevilla han preparat uns materials educatius amb l’objectiu de crear missatges poètics en moviment que incentivin els nois i les noies a fer tastets de poesia i a participar en un procés de creació poètica col·lectiu. La circulació del material serà per correu postal i tots els centres educatius hauran d’informar de la recepció del material a la Fundació tan aviat com el rebin.

Aquest material és dintre d’una capsa i conté una carta de presentació/motivació escrita pels poetes, els poemes escollits per cadascú i unes dinàmiques de treball més o menys acotades. Es disposarà de dues setmanes per desenvolupar la proposta amb els alumnes, des del moment en què el material és rebut a l’institut. En acabar, caldrà que el centre enviï la capsa al següent centre. Aquest viatge poètic finalitzarà el mes de maig: les dues capses retornaran a la Fundació i es farà una avaluació dels resultats assolits.

Si voleu participar de les cadenes poètiques, cal que escriviu informant del vostre nom i cognoms i les dades del centre educatiu a: jbarnes@fundaciojoanbrossa.cat. Ens posarem en contacte amb vosaltres per fer-ne un seguiment personalitzat.