IX Jornada Educativa 2024

La Jornada Educativa és una fita anual de la Fundació que reuneix a diferents professionals del món de l’educació i de l’art perquè proposin pràctiques i debats per pensar els processos d’investigació i de creació que creuen les aules, els museus i els teatres. Convidem a totes les escoles, docents, artistes i mediadores que han format part de la programació d’enguany perquè intercanviïn experiències i creuin trajectòries.

Aquell mateix dia podreu conèixer també totes les novetats de la temporada 2024-2025 a la Brossa, amb propostes teatrals i expositives per venir amb l’escola o l’institut, i nous recursos educatius per engegar projectes artístics i pedagògics a l’aula. Unes setmanes abans us concretarem el programa complet de la jornada.

Us donem la benvinguda a la Brossa, però abans d’entrar començarem una cosa juntes. I com la començarem? Doncs obrint un espai-temps sideral que té una mica de selva frondosa, una altra mica de rastres i magmes, molt d’insinuacions i llenguatges i força intents insensats per sortir-nos dels marges.  Text d’Itxaso Corral per a l’activitat “Poema a la mida d’aquest moment”

SOBRE EL PROJECTE EDUCATIU DEL CENTRE DE LES ARTS LLIURES
→ Un projecte de caràcter holístic que transita dins i fora de les parets de la Brossa.
→ Una aposta que convida les noves generacions a esdevenir agents culturals actius.
→ Una proposta transformadora que promou les arts en llibertat per mitjà del treball col·laboratiu entre els centres educatius i creadors provinents de diverses disciplines.
→ Una forma de posar en valor la mediació i la transferència del coneixement mitjançant la visibilització de processos de treball.
→ Un desig de desplegar un programa formatiu de risc per a docents de tots els nivells des de la multidisciplinarietat.
→ Un espai de qüestionament constant que pretén sacsejar les estructures convencionals.
→ Una voluntat de nodrir i fer créixer la comunitat educativa més enllà de l’escola com a resposta a una necessitat social.
→ La pulsió d’articular un ecosistema viu que posi l’alumnat, la comunitat docent i la ciutadania en el centre.