IX Jornada Educativa 2024

Dijous 4 de juliol a les 16.30 h el Departament d’Educació del Centre de les Arts Lliures organitza la IX Jornada Educativa de la Fundació Joan Brossa. Una activitat adreçada a docents i escoles en la qual es donarà a conèixer el programa educatiu que proposem per al curs escolar 2024-25 -activitats per a alumnes i projectes de curs per a escoles-, i es compartiran les experiències d’educadors i artistes que han col·laborat amb nosaltres durant aquest curs. A la IX Jornada Educativa de la Brossa ens acompanyaran:

• Ester Adell, docent de l’Escola Cervantes
  • Marta Arteaga Joan Rafart, docent de l’Institut Escola Eixample
  • Itxaso Corral, l’artista i educadora que ha dissenyat la visita Poema a la mida d’aquest moment
  • el col·lectiu Condegalí, que ha elaborat una eina pedagògica que vincula llengua i moviment amb l’Escola Cervantes
  • la poetessa i actriu Juana Dolores, que ha desenvolupat un projecte audiovisual amb l’Institut Escola Eixample
  • Fernando Hernández, professor emèrit de la Universitat de Barcelona que investiga les fronteres híbrides entre art i educació.

La Jornada Educativa és una fita anual de la Fundació que reuneix a diferents professionals del món de l’educació i de l’art perquè proposin pràctiques i debats per pensar els processos d’investigació i de creació que creuen les aules, els museus i els teatres. És per això que des de la Brossa es convida a totes les escoles, docents, artistes i mediadores que han format part de la programació d’enguany perquè intercanviïn experiències i creuin trajectòries.
Aquell mateix dia també es donaran a conèixer les novetats que el Departament d’Educacó de la Brossa proposa per al curs escolar 2024-25, que inclouran propostes teatrals i expositives per venir amb l’escola o l’institut i nous recursos educatius per engegar projectes artístics i pedagògics a l’aula, entre d’altres.

Us donem la benvinguda a la Brossa, però abans d’entrar començarem una cosa juntes. I com la començarem? Doncs obrint un espai-temps sideral que té una mica de selva frondosa, una altra mica de rastres i magmes,molt d’insinuacions i llenguatges i força intents insensats per sortir-nos dels marges.  Text d’Itxaso Corral per a l’activitat “Poema a la mida d’aquest moment”

SOBRE EL PROJECTE EDUCATIU DEL CENTRE DE LES ARTS LLIURES
→ Un projecte de caràcter holístic que transita dins i fora de les parets de la Brossa.
→ Una aposta que convida les noves generacions a esdevenir agents culturals actius.
→ Una proposta transformadora que promou les arts en llibertat per mitjà del treball col·laboratiu entre els centres educatius i creadors provinents de diverses disciplines.
→ Una forma de posar en valor la mediació i la transferència del coneixement mitjançant la visibilització de processos de treball.
→ Un desig de desplegar un programa formatiu de risc per a docents de tots els nivells des de la multidisciplinarietat.
→ Un espai de qüestionament constant que pretén sacsejar les estructures convencionals.
→ Una voluntat de nodrir i fer créixer la comunitat educativa més enllà de l’escola com a resposta a una necessitat social.
→ La pulsió d’articular un ecosistema viu que posi l’alumnat, la comunitat docent i la ciutadania en el centre.