juana dolores romero
CÀPSULA INDISCIPLINADA AMB JUANA DOLORES

Formació per a docents i artistes

El pròxim dissabte 8 de juny el Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa acull la Càpsula indisciplinada amb Juana Dolores, la darrera activitat formativa adreçada a docents i artistes del curs 2023-24. A partir de comprendre l’entrevista en la seva dimensió artística, això és en la seva capacitat d’imaginació, de meravella, de fantasia, en aquesta sessió explorarem les seves possibilitats estètiques i discursives des del subjecte (allò entrevistat), l’objecte (allò sobre el que s’entrevista) i el context (anàlisi política).

Sobre Juana Dolores (1992, El Prat de Llobregat)
Artista del programa En Residència (ICUB i CEB) durant aquest curs 2023-2024 a l’Institut Escola Eixample. És escriptora. També actriu, dramaturga i directora d’escena. I vídeoartista. Tota la seva obra parteix de la tensió entre la ideologia i la bellesa. Ha publicat Bijuteria (56a edició del premi de poesia catalana Amadeu Oller, 2020, Edicions Galerada) i I SI UNA NACIÓ DESFILANT PER UNA CATIFA VERMELLA –rèquiem català– (2023, Edicions Poncianes). En teatre ha escrit, interpretat i dirigit # JUANA DOLORES # * massa diva per a un moviment assembleari *(2019) i HIT ME IF I’M PRETTY o la princesa moderna (2022).

Sobre la formació
Càpsules indisciplinades. Apunts per a la recerca i la creació contemporània és un espai d’intercanvi i experimentació d’eines, tècniques i processos per abordar la creació des d’una mirada multidisciplinària. Cada càpsula està dinamitzada per un artista o col·lectiu artístic que col·labora amb la Brossa a la temporada d’enguany, i durant un matí ens submergirem en els seus imaginaris per tal d’extreure’n les operacions i les experiències replicables a la creació pròpia.