Això no és res

d'Irena Visa

Què diferencia una pedra d’un menhir? I un objecte irrellevant d’una obra d’art? Com podem saber què és què? Qui ho determina? Què ho anuncia? Què pesa més: el mitjà o el missatge? Aquestes preguntes són el punt de partida d’Això no és res, una creació d’Irena Visa guanyadora de la convocatòria oberta PostBrossa 2023-24.

Això no és res és una instal·lació composta per 120 pedres trobades que reposen sobre 120 peanyes de pi fetes expressament per a elles, seguint el seu contorn. La mostra sorgeix de la investigació sobre els processos de legitimació de l’arqueologia i l’art contemporani a partir de l’observació de pedres i menhirs. I és que a Irena Visa li interessen els indicis com a generadors de significat com succeeix amb contenidors com una peanya, una cartel·la o una vitrina en l’àmbit museístic. A Això no és res, l’artista es pregunta què passaria si a la cartel·la s’anuncia que l’objecte observat no és res.

Irena Visa (Banyoles, 1985)
Llicenciada en Comunicació Audiovisual, ha estudiat Arts Aplicades a l’Escultura a l’Escola La Llotja i ha cursat el Màster en Producció i Recerca artística de la Universitat de Barcelona. La seva pràctica artística s’interessa sovint pels senyals que indiquen fenòmens de caràcter hipotètic en el context museogràfic però també en l’entorn natural, urbà i artístic. Els seus treballs s’han pogut veure a la Fundació Miró, la Fundació Tàpies, a la Fabra i Coats, a l’Espai Bòlit, al Centre d’Art Santa Mònica, al MAC Mataró, o la Casa de Cultura de Girona, entre d’altres.
Durant els últims anys, ha rebut beques de recerca i producció de l’OSIC, de la Fundació Guasch Coranty, de l’Ajuntament de Girona i, recentment, també de BCN producció.
Des de 2019 col·labora amb la companyia escènica Contenidos Superfluos com a dramaturga i les seves peces s’han estrenat al Teatre Lliure, a la sala Hiroshima, al festival Sismògraf, al festival GREC i al festival Viu Montjuïc.
Ha estat artista resident al Centre d’Art Santa Mònica durant els darrers dos anys i és professora al Grau d’Arts de la UOC.

Enllaç al web de l’artista