grec 2024 guillem albà
Tota aquesta por que ara tinc

De Guillem Albà i Andrea Jiménez
Grec 2024 Festival de Barcelona

• Del magnetisme i la capacitat de connexió amb el públic de Guillem Albà i la provocació escènica d’Andrea Jiménez, neix Tota aquesta por que ara tinc, espectacle que acollim en el marc del Grec 2024 Festival de Barcelona.
  • La peça és un exercici teatral visceral i personal que hibrida performance, humor, paraula i gest.

Guillem Albà s’enfronta a les seves pitjors pors en un salt intencionat a l’inesperat, al fet caòtic i imprevisible. Un intent desesperat de deixar anar el control, sortir de la zona de confort per a abocar-se al canvi i enfrontar així l’evidència insuportable de la mort. I per això es posa en les mans d’Andrea Jiménez, una de les creadores més irreverents i interessants del panorama de les arts escèniques de l’Estat Espanyol.

Tota aquesta por que ara tinc és l’espectacle que fa nou de Guillem Albà, clown i creador escènic amb un llenguatge propi desenvolupat al llarg dels 17 anys de companyia de creació. El seu univers artístic està en constant evolució, ampliació i descoberta, combinant disciplines com el teatre visual, l’humor, els titelles, la música o el teatre de gest. Els seus anteriors treballs s’han vist en escenaris nacionals i internacionals (Europa, Àsia, Llatinoamèrica…) i ha rebut reconeixements com el Premi Max 2022 a la Direcció d’Escena o el Premi del Públic de FiraTàrrega 2014. Ha col·laborat en projectes i produccions externes com la codirecció de Canto jo i la muntanya balla’  (LaPerla29), ha dirigit espectacles de circ i bandes de música com Txarango i Love of Lesbian a més de presentar programes de televisió (Celebrem i El llenguado) o col·laborar en programes de ràdio (Islàndia, a RAC1).

Andrea Jiménez ha creat i dirigit espectacles de teatre per institucions com el Centro Dramático Nacional, el Teatro de la Abadía, el Teatre Nacional de Catalunya, el Centro Dramático Galego, o el Teatro Circo Price i el seu treball s’ha pogut veure en teatres i festivals nacionals i internacionals. És fundadora de la multipremiada companyia Teatro En Vilo i Premi Ojo Crítico de Teatro 2019. Andrea investiga el creuament entre ficció i realitat, veritat i mentida, teatre i performance, combinant irreverència, humor, investigació i una constant renovació del llenguatge escènic i estètic.