Relatoria del projecte EN RESiDÈNCiA

15.03.2024 Educació
En Residència 23-24

Per segon any consecutiu el Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa participa del programa En Residència de l’Institut de Cultura de Barcelona (ICUB) i el Consorci d’Educació de Barcelona (CEB). I ho fa amb un projecte de la Juana Dolores a l’Institut Escola Eixample, amb alumnes de 3r d’ESO. El projecte es va iniciar amb una exploració al voltant de temes com la bellesa i els contes populars. Es van realitzar improvisacions i entrevistes, proporcionant als estudiants un espai per explorar emocions i situacions diverses. Malgrat algunes dificultats inicials per treballar individualment, les improvisacions en grup han estat molt eficaces. A més, s’ha canviat la direcció del projecte cap a una adaptació moderna i reivindicativa del conte dels tres porquets, amb debats rics sobre habitatge, pobresa i desigualtats socials. Les sessions han estat una oportunitat per al desenvolupament personal i teatral dels estudiants, que han mostrat entusiasme i compromís amb el projecte.

Els estudiants han dut a terme una sessió oberta, on han demostrat les seves habilitats escèniques amb una mostra del treball fet durant mesos. Des de la representació del conte clàssic Els tres porquets; amb una visió crítica sobre la classe social, fins a
improvisacions escèniques i entrevistes fictícies sobre les decisions artístiques de l’obra, el grup ha mostrat la seva creativitat i compromís. Després d’aquesta sessió, el grup va fer un passa-classes a tot l’institut, per presentar el seu projecte teatral als companys i companyes. Van projectar el curtmetratge Els tres porquets i van explicar en detall les activitats dutes a terme. El grup també ha fet una visita a La Brossa per familiaritzar-se amb l’espai on es presentarà l’obra final. Han explorat les exposicions en curs, han conegut a l’equip intern i han vist la sala d’exhibició, preparant-se per al gran esdeveniment que està per venir.