Urati laboratori presenta ‘Eterns profetes de la fatalitat’

01.06.2023 Arts visuals
eterns profetes de la fatalitat
  • Eterns profetes de la fatalitat és una instal·lació audiovisual creada pel col·lectiu Urati laboratori i l’alumnat de 3r d’ESO de l’Institut Escola Eixample que explora el concepte de catàstrofe.
  • El projecte s’emmarca dins de Creadors EN RESiDÈNCiA, programa desenvolupat per l’Institut de Cultura de Barcelona i el Consorci d’Educació de Barcelona.

El Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa exposa Eterns profetes de la fatalitat, una instal·lació audiovisual creada pel col·lectiu Urati laboratori i l’alumnat de 3r d’ESO de l’Institut Escola Eixample durant el curs escolar 2022-2023 al voltant del concepte de catàstrofe. La mostra és el resultat d’un procés de creació conjunt entre el col·lectiu artístic i l’alumnat en el marc de Creadors EN RESiDÈNCiA, programa desenvolupat per l’Institut de Cultura de Barcelona i el Consorci d’Educació de Barcelona que introdueix la creació contemporània als centres públics d’educació secundària a través del contacte directe i continuat d’un creador amb els estudiants. Es podrà veure a l’Espai X del Centre de les Arts Lliures de la Fundació Brossa fins al 25 de juny.

Eterns profetes de la fatalitat busca afrontar la següent pregunta: com materialitzar la idea de la catàstrofe? En el món que habitem hem crescut amb la idea d’una catàstrofe imminent, en el qual el futur només és un camp en ruïnes. Aquesta idea paralitzadora actua com una àncora de la imaginació, que impedeix sovint que noves generacions puguin imaginar nous futurs possibles. La proposta, doncs, pretén ser un espai de reimaginació. Un territori concebut perquè, a través de la nostra presència, intentem ser conscients de la nostra afectació a l’entorn.

Blog del procés de creació de la instal·lació