Una experiència personal inspira ‘La memòria del gel’ d’Ada Vilaró

09.11.2023 Arts en viu

L’artista multidisciplinar Ada Vilaró estrena el seu nou espectacle, La memòria del gel al Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa. Es tracta d’una peça que parla de la supervivència d’un infart, de la supervivència personal i també de la supervivència del planeta. En aquesta oda a la vida, l’espectacle ens porta a mirar-nos endins, trencar el gel intern i tornar a allò més bàsic: que el cor torni a bategar a ritme de la terra.

Després de l’aclamada obra 360 grams (2021), sobre la bellesa del cos i les seves diferències,  La memòria del gel és un espectacle que indaga en els murs emocionals que intentem enderrocar mentre el món es descongela.

El text es va presentar a la Sala Beckett en una lectura dramatitzada dins del cicle “Planeta Persona. Els límits de la crisi climàtica, la temporada 2021-2022” i es va preestrenar a la mateixa sala dins el marc del festival Escena Poblenou. Un any després, l’obra veurà la llum per primer cop al festival Temporada Alta el divendres 10 de novembre a la Sala La Planeta i posteriorment aterrarà a la capital catalana al Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa del 16 al 26 de novembre.

Fotografia: Eva Freixa