Resolem la segona convocatòria oberta de projectes escènics

30.03.2023 Nota de Premsa

El passat 29 de desembre es va resoldre la convocatòria pública per a projectes escènics 2022/2023, un projecte de suport a la creació escènica independent del Centre de les Arts Lliures. Amb la voluntat de democratitzar al màxim el procés de tria de projectes, una comissió independent composta per Marta Rafa, Roberto G. Alonso, Queralt Riera i Marc Tarrida, amb la presència de veu i sense vot de Maria Canelles i Marc Chornet (representants de la direcció col·legiada del Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa) va ser l’encarregada de seleccionar les propostes guanyadores.

Destacant l’alta qualitat de les propostes rebudes, la convocatòria es va resoldre amb els següents projectes guanyadors:

• En la modalitat de companyia resident: Songs for the bitch-witch women, de Mariona Naudin.
  • En la modalitat de poesia escènica: Pupilas pintaban mis sábanas. Quadre #2: Teresa, de la companyia Lalínea

El procés de creació d’ambdós projectes es desenvoluparà durant els pròxims mesos. I formaran part de la programació 2023-2024 del Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa, a partir de la tardor del 2023. Amb aquesta convocatòria, el Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa continua la seva tasca de suport i foment de tota expressió artística que incorpora paraula, imatge i acció com a base del seu llenguatge expressiu.

Songs for the bitch-witch women, de Mariona Naudin
La trajectòria de Mariona Naudin i l’originalitat de Songs for the bitch-witch women han estat els criteris més valorats pel jurat de la convocatòria a l’hora de seleccionar aquest projecte com a guanyador en la modalitat de companyia resident. D’una banda, Naudin és llicenciada en teatre físic per l’Institut del Teatre. És fundadora i codirectora de la companyia Los Detectives i exmembre de la companyia Mos Maiorum. Combina la seva pràctica artística amb estudis d’Antropologia Cultural (UB) i amb entrenaments físics i vocals regulars. De l’altra banda, el projecte gira entorn de la paraula, la veu i el so; i parteix de l’interès per entendre quins són els límits del que pot ser dit i del que no en l’esfera pública. Per a fer-ho s’inspira en dones reals o fictícies que han parlat públicament i que han estat castigades per haver-ho fet.
La convocatòria de companyia resident està dotada amb 30.000 € (més l’IVA corresponent) en concepte de creació, producció i exhibició (un mínim de tres setmanes) d’un projecte escènic vinculat a una companyia teatral professional o creador/a independent.

Pupilas pintaban mis sábanas. Quadre #2: Teresa, de la companyia Lalínea
L’originalitat i escaiença del projecte proposat per la companyia Lalínea han estat els criteris que han convertit Pupilas pintaban mis sábanas. Quadre #2: Teresa en projecte guanyador de la modalitat poesia escènica. Es tracta d’una conferència performativa en la qual el públic és portador de l’acció, pensada per desplegar-se adaptant-se a l’arquitectura dels espais. La Teresa, consumidora d’heroïna durant els anys vuitanta, n’és la protagonista absent. A través del dispositiu escènic, el públic construirà el punt de vista d’una dona que, tot i la doble discriminació que pateixen les consumidores, va trobar en les drogues un mitjà d’emancipació i una xarxa de suport feminista.
La convocatòria de laboratori de poesia escènica té una dotació de 10.000 € (més l’IVA corresponent) en concepte de creació, producció i mostra d’un projecte d’arts en viu i/o poesia escènica vinculat a una companyia, col·lectiu d’artistes o creador/a independent.