Relatoria del projecte EN RESiDÈNCiA

15.03.2024 General
estudiants projecte en residència

Per segon any consecutiu el Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa participa del programa En Residència de l’Institut de Cultura de Barcelona (ICUB) i el Consorci d’Educació de Barcelona (CEB). I ho fa amb un projecte de la Juana Dolores a l’Institut Escola Eixample, amb alumnes de 3r d’ESO. El projecte es va iniciar amb una exploració al voltant de temes com la bellesa i els contes populars. Es van realitzar improvisacions i entrevistes, proporcionant als estudiants un espai per explorar emocions i situacions diverses. Malgrat algunes dificultats inicials per treballar individualment, les improvisacions en grup han estat molt eficaces. A més, s’ha canviat la direcció del projecte cap a una adaptació moderna i reivindicativa del conte dels tres porquets, amb debats rics sobre habitatge, pobresa i desigualtats socials. Les sessions han estat una oportunitat per al desenvolupament personal i teatral dels estudiants, que han mostrat entusiasme i compromís amb el projecte.

Els estudiants han dut a terme una sessió oberta, on han demostrat les seves habilitats escèniques amb una mostra del treball fet durant mesos. Des de la representació del conte clàssic Els tres porquets; amb una visió crítica sobre la classe social, fins a
improvisacions escèniques i entrevistes fictícies sobre les decisions artístiques de l’obra, el grup ha mostrat la seva creativitat i compromís. Després d’aquesta sessió, el grup va fer un passa-classes a tot l’institut, per presentar el seu projecte teatral als companys i companyes. Van projectar el curtmetratge Els tres porquets i van explicar en detall les activitats dutes a terme. El grup també ha fet una visita a La Brossa per familiaritzar-se amb l’espai on es presentarà l’obra final. Han explorat les exposicions en curs, han conegut a l’equip intern i han vist la sala d’exhibició, preparant-se per al gran esdeveniment que està per venir.