OBRE L’ESPAI JOAN BROSSA

25.09.2018 Exposició

El fons del Doctor Joan Obiols inaugurarà l’espai expositiu de la nova seu de la Fundació.

Després de l’acte d’inauguració de l’Espai Joan Brossa a càrrec de l’artista Alicia Kopf, que va constar d’una instal·lació i acció artística inspirada en la figura i l’obra de Joan Brossa, el passat mes de maig, la nova seu de la Fundació obrirà definitivament les portes amb l’exposició Art i Follia. Dr. Joan Obiols i Vié, psiquiatre i humanista, comissariada per Jordi Obiols, que es podrà visitar des del 25 d’octubre del 2018 fins al 14 d’abril del 2019.

L’exposició presenta, a través dels documents, fotografies i obres inèdits, diverses trajectòries del caràcter polifacètic del doctor Joan Obiols i de la seva brillant trajectòria professional. La mostra es dividirà en dues parts: la primera més vinculada a la seva experiència en el món de la psiquiatria i la segona al seu interès pel món artístic i cultural. Així doncs, a la planta baixa de l’edifici la mostra permetrà endinsar-se en els treballs vinculats a la psicopatologia de l’expressió i a la innovadora visió de l’art brut. La presentació de més de seixanta dibuixos de malalts psiquiàtrics dialoga i es complementa amb una impactant obra formada per vuitanta imatges de malalts realitzades pel doctor Joan Obiols, gran interessat en la fotografia. La segona part de la mostra, ubicada en el primer pis, ajudarà a conèixer la seva vinculació i activisme relacionats amb les més innovadores tendències del moment en art, música, teatre, cinema i fotografia, així com alguna de les facetes de la seva polifacètica personalitat com pot ser el col·leccionisme amb obres de Joan Ponç, Antoni Tàpies, Joan Miró, Salvador Dalí i Perejaume, entre altres. L’exposició es complementarà amb un il·lustrat catàleg amb reproduccions de les obres i documents exposats i amb textos d’Enric Ciurans, Anna Hernández i Pilar Bonet, entre altres, que ens permetran conèixer amb més profunditat el seu món professional, la seva vinculació amb el món cultural així com alguns dels camps que despertaven la gran curiositat del doctor Joan Obiols.

L’acte inaugural, previst dijous 25 d’octubre a les 19h. comptarà amb la presència del president de la Fundació, Vicenç Altaió, i del comissari de la mostra, Jordi Obiols, els quals faran una visita guiada per presentar els continguts del fons exposat.

DESCARREGUEU-VOS EL DOSSIER DE PREMSA