OBERTA CONVOCATÒRIA POSTBROSSA 20!

10.04.2020 Exposició

La Fundació Joan Brossa obre una convocatòria per presentar projectes artístics fins al 24 de maig.

Des de la Fundació Joan Brossa fem una crida a la participació per a la nova edició del programa PostBrossa. D’aquesta manera, tornem a donar la benvinguda al futur, a l’era PostBrossa que és hereva de l’esperit brossià i que no posa límits a la creativitat. Un espai en què l’acció, la paraula i la instal·lació són una sola cosa, tres en un, fons i forma: la tríada i el triangle.

En el marc i a les acaballes de l’Any Joan Brossa, el passat 2019 la Fundació Joan Brossa va presentar tres mostres que a la vegada eren exposicions, instal·lacions i accions de la nova creativitat. Era la primera edició del PostBrossa i els projectes que s’hi van poder veure van ser: ‘Omnivoyeur ressort. Venda exclusiva de boira’ (de Terra-Lab: Equip 10); ‘La sala prohibida’ (del grup de col·leccionistes i antiquaris de Barcelona); i ‘L’acció contra la poesia i viceversa’ (de La Muga Caula). Al dossier d’aquesta edició podreu veure el detall d’aquestes instal·lacions.

Enguany volem reprendre l’esperit que va omplir l’antiga fàbrica de la moneda durant uns mesos i per això n’obrim les portes de bat a bat i presentem una convocatòria oberta per seleccionar els tres projectes que formaran aquesta segona edició de PostBrossa 20. Encara tenim ben present l’obertura simbòlica de l’espai expositiu de la Fundació que va anar a càrrec d’Alicia Kopf. Portava per nom ‘Amb la clau a la boca’ i va consistir en una acció artística i alhora activació de l’espai brossià. Seguint aquest model, doncs, busquem propostes que:

– Dialoguin arquitectònicament amb l’espai.

– Reflexionin a l’entorn del llenguatge poètic.

– Siguin alhora instal·lacions i accions que involucrin el públic.

Cada projecte seleccionat tindrà una dotació econòmica de 3.000€ per portar-se a terme i es podrà veure a la seu de la Fundació durant els mesos de novembre i desembre d’aquest 2020. El jurat estarà format per la comissió de programació de l’entitat: Vicenç Altaió, Maria Canelles, Manuel Guerrero, Teresa Grandas, Alicia Kopf, Rosa Tharrats i Ester Xargay.

Per a participar-hi, cal omplir el següent formulari i aportar, a través d’aquesta mateixa plataforma, els documents següents:

– Projecte

– Currículum

– Pressupost de producció

– Detall de les accions i activacions de la instal·lació

La data límit de presentació és el 24 de maig. Per a qualsevol dubte o consulta us podeu posar en contacte amb Maria Canelles: mcanelles@fundaciojoanbrossa.cat.

>> DESCARREGUEU-VOS EL DOSSIER AMB LA CONVOCATÒRIA <<