NOVETATS EDITORIALS

16.02.2017 Publicació

Un dels objectius de la Fundació des dels seus orígens ha estat el de vetllar per la reedició i la publicació de la poesia de Joan Brossa. Glòria Bordons, directora de l’entitat, ha estat l’encarregada de coordinar les darreres publicacions que han sortit al mercat. Alguns dels títols més són Fora de l’umbracleJoan Brossa. Prosa completa i textos esparsosEl dia a dia i Els etcèteres. Un capítol a part mereix la tasca desenvolupada amb Arola Editors  a l’hora de reeditar la poesia escènica completa del poeta. Actualment, ja s’han publicat dotze títols i de cara al 2017 es preveuen tres títols més dedicats a les accions musicals, als ballets i un darrer amb peces breus de teatre.

Arran de l’edició de luxe Brossa. Poemes visuals concebuda amb Enciclopèdia Catalana, la Fundació Joan Brossa va endegar diverses negociacions que s’han concretat en diferents projectes editorials. D’una banda, es publicaran dos poemaris inèdits de Joan Brossa, Gual permanent (1977) i Mapa de lluites (1979-1984) amb el segell Rata; i de l’altra, La Galera publicarà la primera biografia de Joan Brossa per a nens titulada El llapis màgic de Joan Brossa i il·lustrada per Roser Calafell. Mentre Bordons serà la responsable de coordinar les publicacions dels inèdits, Judith Barnés, coordinadora de les activitats de la Fundació i responsable del servei educatiu, ha estat l’autora de la biografia infantil.