Laura Llaneli presenta ‘Mevaveu’

12.05.2023 Arts visuals
mevaveu laura llaneli projecte guanyador postbrossa 2022 2023
  • Laura Llaneli inaugura Mevaveu, una instal·lació sonora que incideix en l’ús de la veu com a identitat més enllà dels cossos associats a ella. .
  • La mostra és un dels tres projectes guanyadors de la convocatòria oberta PostBrossa 2022-2023, junt amb Coses que fan crack, de Pere Llobera, i Grafia animada per a després del diluvi, de Laura Ginès.

L’artista Laura Llaneli inaugura Mevaveu, una instal·lació sonora que incideix en l’ús de la veu com a identitat més enllà dels cossos associats a ella. La mostra és el resultat d’un procés d’investigació en relació al so, la veu, el llenguatge i les identitats de gènere. Es podrà veure a l’Espai B del Centre de les Arts Lliures de la Fundació Brossa del 18 de maig al 25 de juny.
Mevaveu investiga la relació que s’estableix entre veu i identitat, en el rol que la veu ocupa a l’hora de definir-nos. Però què passa quan una persona no se sent identificada amb la seva veu o quan no està conforme amb el que la seva veu diu d’ella? La instal·lació analitza quina relació estableixen les persones amb la seva veu i es pregunta si ens podem deslliurar de la identitat concreta que aquesta representa.
La instal·lació consta de vuit altaveus que mostren la veu de diverses persones que en algun moment han sentit disconformitat entre la seva veu i el seu gènere en diferents situacions individuals i col·lectives a manera de composició sonora. Sense mostrar imatges de les persones participants ni revelar les seves identitats de gènere, la mostra evita una assignació binària de les veus.

PostBrossa, suport a la creació i producció
Mevaveu és un dels tres projectes guanyadors de la convocatòria oberta PostBrossa 2022-2023, junt amb Coses que fan crack, de Pere Llobera, i Grafia animada per a després del diluvi, de Laura Ginès. PostBrossa és la beca del Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa destinada a la producció i exhibició de tres instal·lacions artístiques.
El passat 17 d’abril la institució va obrir la quarta edició de la convocatòria oberta per a instal·lacions artístiques. Els artistes interessats a participar-hi poden presentar la seva candidatura fins al 22 de juny. D’aquesta manera, l’espai renova el seu compromís per promoure la creació contemporània aportant un suport real a la creació i oferint, al mateix temps, un espai d’exhibició a les propostes guanyadores.