Laura Ginès presenta ‘Grafia animada per a després del diluvi’

20.03.2023 Arts visuals
grafia animada laura ginès
  • Laura Ginès inaugura Grafia animada per a després del diluvi, una obra visual interactiva en la qual un piano accionat pel visitant esdevé un film.
  • La instal·lació és un dels tres projectes guanyadors de la convocatòria oberta PostBrossa 2022-2023, junt amb Coses que fan crack, de Pere Llobera, i Mevaveu, de Laura Llaneli.

L’artista audiovisual Laura Ginès inaugura Grafia animada per a després del diluvi, una obra visual interactiva en la qual un piano accionat pel visitant esdevé un film. Desenvolupada gràcies a un dels Ajuts Kreas 2021, la instal·lació es va presentar per primera vegada al Museu d’Història de Girona en la Sala Cisterna, el Dia Internacional de l’Art, l’abril del 2022. I es podrà veure a l’Espai X del Centre de les Arts Lliures de la Fundació Brossa del 23 de març al 14 de maig.

La instal·lació forma part d’un projecte fílmic ja iniciat per l’artista sobre L’Arca de Noè, suite per a piano del compositor Xavier Montsalvatge. Una peça en la qual la música activa ficcions i la mirada aïlla relats sobre perplexitat i incomunicació en el paisatge urbà d’una ciutat flotant. La mostra esdevé un assaig de reinterpretació narrativa de plena vigència: el post diluvi es transforma en la narració de l’aïllament que hem sentit arran de la pandèmia de la Covid-19 i el confinament.

La proposta posa l’accent en l’encreuament entre disciplines o, fins i tot, en la seva dissolució. Per a l’artista, la música es pot escriure amb paraules o dibuixos. El relat visual pot brollar del gest d’una pianista. En aquest sentit, Grafia animada per a després del diluvi atorga un rol essencial a l’espectador: serà ell qui activi l’instrument que marca el ritme de reproducció del film animat.

PostBrossa, suport a la creació i producció

Grafia animada per a després del diluvi és un dels tres projectes guanyadors de la convocatòria oberta PostBrossa 2022-2023, junt amb Coses que fan crack, de Pere Llobera, i Mevaveu, de Laura Llaneli. PostBrossa és la beca del Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa destinada a la producció i exhibició de tres instal·lacions artístiques. Amb aquesta tercera edició, l’espai renova el seu compromís per promoure la creació contemporània aportant un suport real a la creació i oferint, al mateix temps, un espai d’exhibició a les propostes guanyadores.