LA SECA OBRE PORTES DURANT EL 48H OPEN HOUSE BARCELONA

11.10.2024 Creació
remodelació edifici la seca

Enguany la Fundació Joan Brossa estrena col·laboració amb l’associació 48H OPEN HOUSE BARCELONA i se suma a la 15a edició del festival d’arquitectura més important de l’àmbit metropolità de Barcelona. Durant diumenge 27 d’octubre i en horari d’11 a 19 h, la institució hi participa oferint visites guiades gratuïtes a l’edifici de La Seca. Aquestes visites permetran al visitant conèixer els detalls i el valor arquitectònic de la seu que acull la Fundació Joan Brossa des del 2018.

Situada en una part del que va ser la Real Fàbrica de Moneda de la Corona d’Aragó, un edifici patrimonial del segle XIV, la seu de la Fundació Joan Brossa ocupa un conjunt versàtil de 1.723 m2, amb molta llum natural que respecta les estructures i la volumetria com a memòria d’un passat històric significatiu.

El valor de l’arquitectura és l’eix central de l’edició d’enguany del 48H OPEN HOUSE BARCELONA, que obrirà les portes de més de 200 edificis amb l’objectiu de promoure una doble reflexió. D’una banda, determinar què és important en l’arquitectura i què li dóna valor. I, d’altra banda, saber el que és important per als ciutadans com a usuaris culturals. Per fer-ho, explorà set característiques fonamentals a l’hora de dissenyar i viure un espai: ubicació, orientació, bellesa, funcionalitat, lluminositat, solidesa i confort.

Sobre 48 H OPEN HOUSE
El festival d’aquitectura 48 h Open House Barcelona és un esdeveniment cultural anual que , en la seva primera edició l’any 2010, va obrir 130 edificis totalment de franc per als habitants de Barcelona. Malgrat néixer amb vocació identitària i d’implantació territorial a la ciutat, té com a referent Open House World Wide i forma part d’aquesta xarxa internacional.

VISITES GUIADES GRATUÏTES

27 d'octubre, d'11 a 19 h
c/ Flassaders 40, 08003 - Barcelona

Visites guiades sense inscripció prèvia.