Espai La Seca

La Seca, un edifici patrimonial del segle XIV que fou l’antiga fàbrica de la moneda de la Corona d’Aragó, és la seu que acull la Fundació Joan Brossa des del 2018. Descobreix la nostra casa.

El Nostre espai

La seu de la Fundació Joan Brossa es troba ubicada en una part del que fou la Seca Reial o la Reial Fàbrica de Moneda de la Corona d’Aragó, un edifici documentat, per primera vegada, a mitjans segle XV, i ubicat al barri d’El Born, de Barcelona.

Aquesta fàbrica ocupava l’actual illa de cases entre els carrers dels Flassaders, carrer de La Seca i carrer de les Mosques. Quan la Seca va cessar l’activitat, l’edifici va ser dividit en diferents immobles i així ha arribat fins a l’actualitat.

Des del 2018 aquest espai ha estat cedit per l’Ajuntament de Barcelona per tal que la Fundació en desplegui un projecte expositiu i d’activitats que esdevingui un indret de referència de l’univers brossià, de les escriptures radicals, de la performance i de les arts parateatrals. La remodelació de l’espai va ser feta per l’arquitecta Meritxell Inaraja i Genís, la mateixa persona que va remodelar l’Escenari Joan Brossa, inaugurat el 2011. De fet, la Fundació i l’Escenari disposen de tres connexions internes tot conformant un espai únic de 1.723m2. Es tracta d’un conjunt versàtil, amb molta llum natural que respecta les estructures i la volumetria com a memòria d’un passat històric significatiu.

Amb l’obertura d’aquest espai s’amplia així la presència d’equipaments culturals de la ciutat dedicats a figures del món de l’art com són Pablo Picasso, Joan Miró i Antoni Tàpies, i ara se suma la potència transgressora i multidisciplinària de Joan Brossa.

Lloguer d’espais

La seu de la Fundació Joan Brossa permet acollir presentacions (80 persones) i recepcions (100 persones) i es distribueix en tres espais diferenciats:

Planta BAIXA

La planta baixa de la Fundació Joan Brossa té accés per la porta principal i consta de dues àrees: un espai diàfan davant de l’escala i una zona de sostre més baix entre les columnes. Té accés directe als lavabos. És un espai ampli, amb molta llum natural i presidit per una gran llibreria. Per al lloguer de l’espai caldrà consultar la programació ja que és l’espai que es destina a sala d’exhibició expositiva. Té una capacitat de fins a cent persones a peu dret.

L’altell

L’altell és una planta diàfana que disposa de pantalla fixa. L’accés és a través de l’escala que porta a la planta baixa. També hi ha ascensor. En aquest cas, també caldrà consultar la programació ja que és la sala destinada a activitats de la Fundació Joan Brossa. Té una capacitat per a cinquanta persones a peu dret.

La terrassa

La terrassa és un espai exterior al qual s’accedeix a partir de l’altell de l’edifici. Té una capacitat per a unes cinquanta persones a peu dret. No disposa d’il·luminació ni de cap tipus de cobert.

Lloguer d'espais

Posa't en contacte amb nosaltres si vols tenir-ne més informació