I Residència d’Investigació Joan Brossa

07.03.2021 Pensament

La Fundació Joan Brossa té com a missió conservar, exhibir i difondre el llegat del poeta i promoure l’esperit interdisciplinari i transgressor de la seva producció entre les noves generacions. Des de l’espai històric de La Seca, ubicat al barri d’El Born, l’entitat vol convertir Joan Brossa en un referent literari, escènic, visual i social de la Catalunya contemporània. En clau actual i transitant pels marges de la disciplina, Joan Brossa ens provoca des d’avui en un espai dedicat a la memòria del creador i al context històric, cultural i social en què va viure i a la visibilització del llegat que ens ha deixat.

Així doncs, a través de la I Residència d’Investigació, la Fundació fa un pas més enllà amb la voluntat de promoure la recerca a partir de l’arxiu personal del poeta, d’indagar en el procés de treball de l’autor, d’incentivar l’estudi de la creació brossiana i posar-la en relació amb altres creadors, d’obrir els processos d’investigació i compartir-los amb la ciutadania i d’impulsar el pensament crític des de la mediació i interpel·lar la figura de Joan Brossa en clau de present.

Amb la col·laboració del MACBA, les dues institucions estrenyen relacions per tal d’articular un projecte que permeti generar noves lectures i enriquir els relats a l’entorn de l’univers creatiu del poeta. Els projectes es podran presentar entre el 8 de març i el 30 d’abril de 2021. A l’hora de valorar el projecte es tindrà en compte l’adequació de la investigació a les bases de la convocatòria, l’originalitat de la línia de recerca, l’activació del pensament crític a partir de la proposta de recerca proposada, la incidència del projecte pel que fa a l’acció participativa i a la mediació i el grau d’innovació en la presentació dels materials tant des del punt de vista expositiu com pel que fa a l’edició d’un material singular.

La comissió que s’encarregarà de seleccionar el projecte guanyador estarà formada per: Judith Barnés, coordinadora de la Fundació Joan Brossa; Glòria Bordons, vicepresidenta d’estudis de la Fundació Joan Brossa; Joan Maria Minguet, investigador, comissari i crític d’art; Laia Torrents, creadora de Cabosanroque; Marta Vega, responsable de l’arxiu i de la biblioteca del MACBA; i Judit Vidiella, docent i investigadora. La decisió final es farà pública el 31 de maig de 2021 i la investigació podrà començar a partir de l’1 de setembre del mateix any.

La dotació econòmica d’aquesta beca serà de 3.000€ en concepte d’investigació i de comissariat expositiu. Els resultats seran exhibits a la seu de la Fundació Joan Brossa amb una exposició que s’inaugurarà al juny de 2022.

>> DESCARREGUEU-VOS EL DOSSIER AMB LA CONVOCATÒRIA <<

>> FORMULARI D’INSCRIPCIÓ <<