Georgina Oliva, nova directora d’Arts en Viu del Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa

05.12.2023 Nota de Premsa

Fotografia: Sílvia Poch

Georgina Oliva s’incorporarà a la direcció col·legiada del centre en l’àmbit d’Arts en Viu el febrer de 2024 i començarà a treballar en la programació de la temporada 2024–2025

La Comissió de Selecció formada per a l’elecció del nou membre de la direcció col·legiada, ha anomenat avui, dimarts 5 de desembre, Georgina Oliva com a directora d’Arts en Viu del Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa.

A partir del febrer de 2024 Georgina Oliva s’incorporarà al Centre de les Arts Lliures i començarà a treballar en la programació teatral de la temporada 2024 – 2025. Amb aquesta incorporació passarà a formar part de la direcció col·legiada de la institució al costat de Maria Canelles, directora d’Arts Visuals i Textuals, i Sheila Eroles, directora de Producció i Gestió, i en substitució de l’actual director d’Arts en Viu Marc Chornet, qui mantindrà el càrrec fins al 31 de desembre de 2023.

La Comissió ha valorat molt positivament la trajectòria, experiència i coneixements en l’àmbit de les arts escèniques de Georgina Oliva i, concretament, “la idoneïtat del projecte que ha proposat pel Centre de les Arts Lliures, que se centra en emfatitzar la presència dels artistes emergents i crear una línia estratègica de vinculació del patrimoni amb la contemporaneïtat”, així com els coneixements que també té del context de les arts visuals contemporànies.

La proposta de Georgina Oliva ha estat seleccionada d’entre quaranta-cinc candidatures. La Comissió també ha apreciat la candidatura de Quim Pujol, qui ha quedat en segona posició del procés de selecció i de qui s’ha valorat els coneixements sobre la figura i l’obra de Joan Brossa i la seva proposta d’un projecte híbrid que interrelacionés les arts en viu, les arts visuals i el text.

Trajectòria professional de Georgina Oliva
Georgina Oliva (Madrid, 1988) és titulada en Direcció Escènica i Dramatúrgia per l’Institut del Teatre i postgraduada en Drets Humans i Prevenció a la Tortura per la Universitat de Barcelona. Ha estat adjunta a la direcció artística del Teatre Lliure sota la direcció de Juan Carlos Martel i directora del departament de Programació i Continguts de la mateixa institució des del 2019. Ha treballat com a ajudant de direcció en nombrosos projectes escènics d’Àlex Rigola, Àngels Aymar o Fabrice Murgia. Ha liderat els continguts i la coordinació del Fòrum de debat Artístic i Social – Dones Lliures i de diversos projectes educatius amb DadàBarcelona. És cofundadora de Kepler Mission Films, empresa audiovisual especialitzada en cinema documental.

Procés de selecció
El 26  de setembre de 2023 la Fundació Joan Brossa va fer pública la convocatòria de lliure concurrència per a seleccionar el futur membre de la direcció col·legiada en l’àmbit d’Arts en Viu del Centre de les Arts Lliures, que va estar oberta del 2 al 30 d’octubre de 2023.
Es van rebre un total de quaranta-cinc candidatures, de les quals la Comissió en va seleccionar vuit, que es van entrevistar en dues fases. El procés va finalitzar amb dues candidatures finalistes, la de Georgina Oliva i Quim Pujol, i finalment la de Georgina Oliva com a escollida.

La Comissió de Selecció ha estat integrada per:
Eva Sòria, Directora d’Innovació, Coneixement i Arts Visuals de l’ICUB, com a representant de l’Ajuntament de Barcelona.
Àngels Margarit, Directora del Mercat de les Flors, com a representant del sector de les arts en viu.
Joan Abellà, Secretari i Tresorer del Patronat de la Fundació Joan Brossa.
Clara Rodríguez, Gerent de la Fundació Joan Brossa.
Sheila Eroles, Directora de Producció i Gestió de la Fundació Joan Brossa.