EscolaBrossa_BlancaLlumVidal
El dolor vol que se li faci un lloc

Curs amb Blanca Llum Vidal

A partir de la idea de Marguerite Duras que posa nom a aquest curs, El dolor vol que se li faci un lloc, us proposem tres sessions en les quals farem un recorregut per una sèrie d’obres que, des de la seva diferència i des de les seves circumstàncies particulars d’escriptura, poden arribar a confluir per tal de crear un mosaic que tal vegada es podria traduir amb la següent reflexió de Georg Büchner: «la més lleu punxada de dolor —mal que es faci sentir en un àtom solament— és una esquerda de dalt a baix a la creació».
Entenent, per tant, que el dolor és una experiència radical en la mesura que toca l’arrel (de l’individu i de les relacions socials, polítiques, amoroses i ètiques) i que cada dolor genera noves realitats i noves maneres de situar-se en el món, plantegem aquest curs com una lectura conjunta i un comentari col·lectiu de diferents fragments d’uns quants llibres. Així, anirem des del dolor dels supervivents del totalitarisme i des del dolor vinculat a la tortura i al ressentiment fins al dolor que travessa la sexualitat i el gènere i fins al misteri d’un dolor que emmudeix, però que no es pot definir ni categoritzar.

1a sessió: Totalitarisme: tortura i ressentiment
Data: 14 de novembre
El dolor, de Marguerite Duras
La mesura dels nostres dies, de Charlotte Delbo
Más allá de la culpa y la expiación, de Jean Améry

2a sessió: Sexualitat i gènere
Data: 21 de novembre
Unsex me!, de Jaume Ferrer
Veus al ras, de Sebastià Perelló

3a sessió: Un dolor que emmudeix
Data: 28 de novembre
—Cartes Celan-Bachmann i cartes Kafka-Milena
—Quatre contes: Txèkhov, Rodoreda, Víctor Català i Lispector

LECTURES
El dolor, de Marguerite Duras.
La mesura dels nostres dies, de Charlotte Delbo.
Más allá de la culpa y la expiación, de Jean Améry.
Unsex me!, de Jaume Ferrer.
Veus al ras, de Sebastià Perelló.
Cartes Celan-Bachmann i cartes Kafka-Milena.
Quatre contes: Txèkhov, Rodoreda, Víctor Català i Lispector.

BLANCA LLUM VIDAL
És treballadora social, escriptora, performer. De la seva poesia, despunta sobretot la relació amb el llenguatge, pedra primera, espai d’investigació fònica i semàntica. Ha publicat, entre molts d’altres, Punyetera flor (2014) i La princesa sou vós (2022). Pel que fa a la seva producció intel·lectual, destaca que ha estudiat, traduït i editat autors tan diversos com Rodoreda, Guimerà, Celan, Duras, Capmany, March, Blanchot, Kafka, Arendt, Hersch i Català, entre d’altres.

INFORMACIÓ IMPORTANT
– Els cursos tenen places limitades.
– Les inscripcions es poden tramitar a través del formulari. Només seran definitives un cop efectuat el pagament del curs dins del termini indicat. En cas de no fer el pagament en aquest termini, la plaça quedarà alliberada. Un cop tramitat el pagament, l’alumne rebrà un correu electrònic de confirmació amb el tiquet de compra, si no el reps posa’t en contacte amb l’Escola Brossa a escolabrossa@fundaciojoanbrossa.cat.
– Si les circumstàncies ho requereixen, la programació i/o calendari del curs es podran modificar. Les persones inscrites en seran informades convenientment.
– Després de la primera sessió no es tornarà l’import. Si no es pot assistir al curs, s’haurà d’avisar a escolabrossa@fundaciojoanbrossa.cat amb un mínim 10 dies d’antelació abans de l’inici del curs. En el cas que l’alumne es doni de baixa, se li retornarà el 75 % de la matrícula, sempre que ho comuniqui, com a mínim, amb 10 dies d’antelació. En cas contrari, només es reemborsarà la meitat de l’import.
– Perquè el curs es pugui fer, caldrà que tingui un mínim d’alumnes inscrits. Si no arriba a aquest mínim, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs del mateix trimestre pagant la diferència d’import, si s’escau(i sempre que hi hagi places lliures), o es tornarà l’import del curs (100 %). Si el mateix curs es repeteix més endavant, s’avisarà l’alumne amb antelació.
– En cas que l’alumne sigui menor d’edat, haurà d’escriure un correu a escolabrossa@fundaciobrossa.cat per inscriure’s al curs.