JA TENIM L’EQUIP DEL PROGRAMA D’INVESTIGACIÓ CURATORIAL 2023

25.02.2023 Creació

El passat 22 de febrer es va tancar la convocatòria del Programa d’Investigació Curatorial (P.I.C.) 2023, un projecte de suport a la creació, la investigació i la curadoria artística del Centre de les Arts Lliures i la Sala d’Art Jove de la Generalitat de Catalunya que s’adreça a artistes i investigadores seleccionades de la Sala d’Art Jove dels darrers tres anys (2021-2022- 2023) que desitgin conèixer de prop un procés expositiu, i tinguin un interès en el treball i el pensament col·lectiu.
El jurat de la 2a edició del certamen es compon per integrants de l’equip de la Fundació Joan Brossa: Maria Canelles, Aina Canyelles i Sílvia Galí; l’equip gestor de Sala d’Art Jove: Marina Ribot, Eva Paià i Angelica Tognetti, i la coordinadora del programa i membre del PIC 2022, Júlia Zapata, així com amb la presència de veu i sense vot de Marta Vilardell, tècnica de cultura de l’Agència Catalana de la Joventut.
Destacant l’alta qualitat de les propostes rebudes, la convocatòria es va tancar amb tres artistes guanyadores que desenvoluparan una investigació a partir dels continguts de l’exposició Altres Brosses. Joan Brossa i el teatre d’acció, el parateatre, el resultat de la qual es veurà al Centre de les Arts Lliures a partir de la tardor del 2023. La dotació total per al projecte és de 15.000€,  repartits de la manera següent: 2.000€ per artista durant la fase de creació en concepte d’honoraris i 9.000€ per a la producció.

Les artistes guanyadores són:

• Max Azemar: La seva proposta ha estat seleccionada per les tensions que planteja sobre els sistemes teatrals, parateatrals i artístics. El jurat ha considerat que el seu to irònic i disruptiu és molt adient pel projecte.
  • Luca Calderó: El jurat ha valorat molt positivament la idea reveladora sobre el fracàs vinculat a les arts parateatrals però també al procés de curadoria i, fins i tot, a la relació entre creació i institució.
  • Salva G. Ojeda: De la seva candidatura el jurat ha destacat les preguntes que es fa sobre com els museus i les institucions en general poden arribar a trair el potencial disruptiu de l’art. També es considera interessant la seva doble faceta d’investigador i creador.

Consulta aquí l’acta de resolució del jurat.