El Centre de les Arts Lliures torna a acollir amb força l’IF Barcelona, el festival de referència del teatre visual, d’objectes i de titelles
- El Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa col·labora per segon any consecutiu amb l’IF Barcelona amb set espectacles que es podran veure de l’1 de novembre al 7 de desembre de 2025.
- Històries de titelles per a adults, teatre visual i d’objectes o el videojoc és el que caracteritza la programació del festival a La Brossa.
- La col·laboració amb el festival també inclou la jornada per a professionals Teixidores i segueix al llarg de la temporada 25-26 amb el programa expandit Objectes perduts.
Barcelona, 27 d’octubre de 2025 – El Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa, La Brossa, col·labora novament i amb més força amb l’IF Barcelona després de la bona rebuda de l’anterior edició. En aquesta XI edició del festival, La Brossa acollirà a partir d’aquest cap de setmana i fins al 7 de desembre set espectacles. Posteriorment, desplegarà el programa expandit Objectes perduts amb quatre espectacles més que reforçaran la presència del teatre visual i d’objecte al llarg de tota la temporada 25-26. A més, també acollirà una les jornades per a professionals Teixidores de l’edició d’enguany.
Espectacles
La programació de l’IF a La Brossa s’inicia aquest cap de setmana, 1 i 2 de novembre, amb una proposta singular i amb presència internacional: asses.masses, un videojoc concebut per ser jugat en un teatre i creat per Patrick Blenkarn i Milton Lin des de Vancouver. Set hores de joc convertit en espectacle, una obra immersiva i altament original que ens parla sobre el treball, la tecnofòbia i el pes compartit de la revolució a través d’un ramat de rucs que demanen recuperar els llocs de feina que han perdut.
El teatre d’objectes i de titelles seran els protagonistes entre el 7 i el 9 de novembre amb una doble sessió: Dark Times, que ha portat David Espinosa de nou als escenaris i que es podrà veure fins al 16 de novembre, celebra la màgia i les relacions entre objecte, espai, temps i so; i Melodama “la venjança d’una òrfena russa” que, sota la direcció de Jordi Prat i Coll i els titellaires Eugenio Navarro i Martí Doy, presenta una adaptació lliure de l’obra de Henri Rousseau La venjança d’una orfeneta russa (1899) amb un espectacle de titelles que explica una història per a adults.
El diumenge 16 de novembre hi haurà doble funció de C.U.L. d’Escarlata, una proposta per a tots els públics en què els objectes juguen amb el temps, l’espai i l’emoció i ens conviden a treure l’infant que portem dins.
Durant les dues últimes setmanes, del 26 de novembre al 7 de desembre, ATRESBANDES presenta Лeший (Leshi), una obra poc coneguda d’Anton Txékhov que el mateix autor va rebutjar dient “que no es publiqui ni representi mai més”, i que ara la companyia estrena passada pel sedàs del teatre visual i d’objectes.
Finalment, La Brossa acull la cloenda de l’IF Barcelona amb dues propostes el 30 de novembre. A les 13 h, Fuego, camina conmigo de la Cia. La Soledad, una instal·lació i performance que recrea un temazcal, cerimònia ancestral on les flames són capaces d’abraçar-nos sense cremar. I a les 14 h, Marga Socias i Nico Roig presenten Instruccions per desaparèixer lentament, una acció escènica i sonora en què un objecte màgic i misteriós apareix per convertir-se en protagonista d’un ritual.
Programa expandit Objectes perduts
Un cop acabat el festival, l’IF desplega Objectes perduts, un programa expandit que reforça la presència del teatre visual i d’objectes en la programació de tota la temporada 25-26 de La Brossa.
La primera de les propostes és Manual per a éssers vius de La Mula. L’espectacle, que es podrà veure de l’11 al 21 de desembre, és una reflexió lúcida i irònica sobre el poder de la paraula i compta amb una posada en escena carregada d’enginy plàstic. Entre el 2 i el 5 de gener, la seguirà Ja t’ho vaig dir, un pessebre vivent que forma part del procés de creació del pròxim treball escènic d’Agnés Mateus i Quim Tarrida.
Del 19 al 29 de març tindrà lloc I trust You de Vivian Friedrich, projecte guanyador de la convocatòria Hermann Bonnín que, a cavall entre la performance, el circ i el teatre d’objectes, ens parla sobre la fragilitat del cos i la dificultat de confiar en un algú o alguna cosa en moviment.
El programa acabarà a la primavera amb Saeta, el nou espectacle de Javier Aranda que es podrà veure del 30 d’abril al 10 de maig. Una història de titelles que vol ser un homenatge al teatre en totes les seves formes i una reflexió sobre l’ofici d’actor.
Jornada Pro Teixidores
Per últim, La Brossa celebrarà una de les jornades per a professionals Teixidores. La trobada tindrà lloc el divendres 7 de novembre de 10 a 17:30 h sota el títol Memòria i trajectòries del teatre visual, d’objectes i de titelles. El matí comptarà amb les intervencions Els objectes de Joan Brossa a càrrec de Maria Canelles, directora d’Arts Visuals i Textuals de la Fundació Joan Brossa; La memòria dels titelles a càrrec de Toni Rumbau, titellaire, autor i editor de la revista Titeresante; i Dramatúrgies de la imatge, a càrrec de José Antonio Sánchez, comissari, investigador, autor i docent; tot moderat per Georgina Oliva, directora d’Arts Escèniques de la Fundació Joan Brossa. La jornada seguirà amb un dinar al Bar de La Brossa i acabarà amb la introducció a l’espectacle Melodama. “La venjança d’una òrfena russa”, a càrrec del seu director, Jordi Prat i Coll.
Més informació i gestió d’entrevistes:
Diana Juanpere
djuanpere@fundaciojoanbrossa.cat
Comunicació i premsa
També et pot interessar
TORNA ‘MATA’M PSICOSI’, L’UNIVERS POÈTIC DE DOLORS MIQUEL DIRIGIT PER LUCIA DEL GRECO
TORNA ‘MATA’M PSICOSI’, L’UNIVERS POÈTIC DE DOLORS MIQUEL DIRIGIT PER LUCIA DEL GRECO