El Centre de les Arts lliures obre temporada de Vermuts a la Terrassa

13.04.2022 Nota de Premsa

Els dies 24 i 30 d’abril i 8, 14 i 28 de maig descobrirem la terrassa del Centre de les Arts Lliures com a epicentre de l’edifici de La Seca. L’oferta cultural passarà per dansa i lectures, activitats familiars i música electrònica, tot acompanyat pels vermuts a càrrec dels alumnes dels programes de formació de Fundació Mescladís.

A les 11h començaran els tallers (les activitats familiars de dg. 24 d’abril amb Tantàgora, dg. 8 de maig amb El globus vermell i el taller per a docents de ds. 30 d’abril amb L’Automàtica) i a les 12h l’espai s’obrirà al públic, amb entrada lliure, per gaudir de la primavera a una de les terrasses secretes de Barcelona.

PROGRAMACIÓ:

Diumenge 24 d’abril
11h Poemes a la punta de l’orella
a càrrec de Tantàgora
Activitat familiar. Edat recomanada: a partir de 3 anys
Poemes a la punta de l’orella és una acció en què a partir de la paraula dita, es convidarà els assistents a serpentejar la sala expositiva dedicada al poeta, l’exposició La serp viva a cura de David Bestué. Roser Ros, pedagoga, narradora i escriptora, posarà veu i so a un repertori poètic del creador.

12h Presentació del llibre: Petits poemes de Joan Brossa
amb Mercè Galí, il·lustradora, i Judith Barnés, curadora del llibre
Presentació del llibre Petits poemes de Joan Brossa de l’editorial El cep i la nansa. Un univers poètic escrit per Joan Brossa en què les paraules són màgia i la màgia, llibertat.

Dissabte 30 d’abril
11h Taller d’autoedició
amb L’Automàtica
dins el programa de formació per a docents ‘Càpsules indisciplinades’
(inscripcions tancades)
Experimentem i explorem el potencial de les tècniques d’estampació i les maneres de fer de les arts gràfiques en els entorns de l’aprenentatge i la pedagogia. Una proposta a càrrec de l’associació cultural autogestionada L’Automàtica, a partir dels materials exposats a la mostra temporal La invisibilitat del Dau. Enric Tormo, impressor i fotògraf.

12h Vermut electropoètic: Resistir ao Tempo
Recital poètic amb SION i paisatge sonor de Juan J Ochoa

Fruit d’un mateix desig de desconfinar els cossos, el pianista i compositor Juan J Ochoa i SION, artista d’acció, proposen impregnar-se d’una electrònica melòdica, gustosa, i ballar al ritme d’aquella poesia que potser trobàvem massa seriosa. De Carner a Casasses passant per Brossa i Leveroni, Llull i Llorente, Riba, Foix, Fabregat i Alcover, la poesia es belluga com mai no l’havíeu sentida.

Diumenge 8 de maig
*ACTIVITAT ANUL·LADA*
11h Can Frègoli
amb El globus vermell
Activitat familiar. Edat recomanada: a partir de 5 anys
Després de vuit segles de canvis i modificacions constants, l’última reforma que ha tingut lloc a La Seca, una antiga fàbrica on s’estampava moneda, ha donat lloc al Centre de les Arts Lliures de Barcelona dedicat a l’univers creatiu de Joan Brossa. Però en aquest món no hi ha mai res immutable. És per això que proposem als convidats que imaginin (i construeixin!) una nova metamorfosi de l’edifici perquè n’esdevingui un habitatge acollidor amb les diferents estances de què disposa qualsevol casa.

Dissabte 14 de maig
D’11 a 20h Barcelona Poesia: Marató Pasolini
en col·laboració amb Edicions Poncianes
Aprofitant la recent traducció del Poema en forma de rosa de Pier Paolo Pasolini (coedició d’Edicions Poncianes i Ajuntament de Barcelona), ens hem conjurat el Centre de les Arts Lliures, Edicions Poncianes i Barcelona Poesia per fer ben viu l’escriptor i cineasta dedicant-li nou hores seguides i ininterrompudes de lectura amb intervencions musicals al llarg del dia. Ho farem, a més, de manera que qui vulgui hi pugui participar llegint-ne fragments en català o en italià.

12 i 22h El garfi
amb Big Bouncers
Performance que brinda una traducció al llenguatge abstracte del moviment de la plasticitat i el concepte suggerit a l’obra de El Ganxo, de Lola Lasurt. Cossos que no volen representar sinó que a través de l’expressió de la pròpia fiscalitat dialoguen amb l’obra i conviden al públic a relacionar-s’hi i habitar-la d’una altra manera.

Dissabte 18 de juny
16h VOLS VENIR AL MEU TALLER? FEM FESTETA
amb les artistes residents del P.I.C. (Programa d’Investigació Curatorial)
Acció site-specific feta a càrrec de tres artistes contemporànies residents al Centre de les Arts Lliures que, durant cinc mesos, intervenen i aprofundeixen en les capes de discurs de l’exposició La invisibilitat del Dau. Enric Tormo, impressor i fotògraf. Híbrid entre el disseny, la performance i l’art visual, repensaran el taller d’Enric Tormo com un espai de trobada col·lectiva, lloc d’amistat, potenciador de projectes i disruptor de realitats.

La Fundació Mescladís s’encarregarà cada dia del vermut, a partir de les 12h.
Mescladís, des del seu programa “Cuinant Oportunitats”, ofereix itineraris formatius prelaborals en el sector de l’hostaleria i l’alimentació orientats a persones amb especial dificultat per accedir al mercat laboral ordinari.
El programa brinda oportunitats a col·lectius vulnerables, especialment persones migrants i refugiades, perquè puguin integrar-se al mercat laboral i puguin tenir una participació activa en la societat mitjançant una formació professional basada en competències.
“Cuinant Oportunitats” és un projecte que, més enllà d’oferir oportunitats de feina, fomenta les competències transversals, els valors de convivència, respecte a la diversitat, drets humans i interculturalitat a través d’activitats que promouen el desenvolupament i la integració comunitària.