Artboard 1

Projecte 918. Variacions Poesia

Projecte 918. Variacions Poesia

El barri de Sant Roc es va crear als anys 60 per reubicar les persones que vivien en barraques del Somorrostro i els afectats pel desbordament del Besòs i la construcció de la c-31. Els habitatges, majoritàriament de l’Obra Sindical del Hogar i del Patronato de Viviendas de Renta Limitada, són blocs prefabricats amb dèficits de manteniment i degradació. En aquest context es desenvolupa el Projecte 918, dins del Programa Variacions de la Fundació Joan Brossa, en l’itinerari de Poesia. L’IE Baldomer i Solà va impulsar aquest projecte per connectar amb l’alumnat mitjançant l’art. La docent Ona Sallas va contactar amb la Fundació per la seva experiència en zones complexes.

El barri està impregnat de sorolls diversos: aldarulls, cants, brunzits de cotxes, crits, mercat, i precs. El Projecte 918 planteja reflexionar sobre aquests entorns sonors i els hàbits d’escolta dels joves de tretze anys del barri. Amb el codi postal 08918 com a referència, l’objectiu és crear espais segurs d’expressió personal que millorin el benestar emocional d’un alumnat molt marcat per l’absentisme i la manca d’hàbits escolars. El projecte inclou una ràdio per fomentar el reconeixement col·lectiu i subjectiu dels hàbits d’escolta i convivència, i generar consciència de l’entorn immediat. El resultat final ha sigut un programa radiofònic amb entrevistes entre alumnes i un recorregut sonor del seu entorn.

Un projecte amb els i les alumnes de 2n d’ESO de l’Institut Escola Baldomer Solà, Badalona.

En col·laboració amb Xarxa Ràdios Comunitàries de Barcelona (XRCB)

Amb la mediació de Sílvia Galí i Aitana Vélez

Docents del centre: Ona Sallas, Marta Balsé i Guillem Baluda i Gemma Prunes

Disseny sonor i edició d’àudio: Gerard Canillas i Bernat Mola (Balma)