Artboard 1

Projecte 918. Variacions Poesia

Projecte 918. Variacions Poesia

El barri de Sant Roc es va crear als anys 60 per reubicar les persones que vivien a les barraques del Somorrostro i pels afectats del desbordament del Besòs i la construcció de la c-31. En aquest context es desenvolupa el Projecte 918, dins del Programa Variacions de la Fundació Joan Brossa, en l’itinerari de Poesia. L’IE Baldomer i Solà, un centre de màxima complexitat, va impulsar aquest projecte per connectar amb l’alumnat mitjançant l’art, a través del mitjà radiofònic i l’experimentació sonora.

El barri està impregnat de sons diversos: aldarulls, cants, brunzits de cotxes, crits, mercat, i precs. El Projecte 918 planteja reflexionar sobre aquests entorns sonors i els hàbits d’escolta d’un grup de joves de tretze anys de procedències i cultures molt diverses. Amb el codi postal 08918 com a referència, l’objectiu és crear espais segurs d’expressió personal que millorin el benestar emocional d’un alumnat molt marcat per l’absentisme i la manca d’hàbits escolars, i alhora amb moltes històries de vida per compartir. El projecte treballa amb el mitjà radiofònic per fomentar el reconeixement col·lectiu i subjectiu dels hàbits d’escolta i convivència, i per generar consciència de l’entorn immediat. El resultat final ha sigut un programa de ràdio amb entrevistes entre alumnes i un recorregut sonor del seu entorn, que podeu escolar en aquest enllaç.

Per a conèixer amb més profunditat el projecte, aquí teniu l’enllaç a la memòria.

Un projecte amb els i les alumnes de 2n d’ESO de l’Institut Escola Baldomer Solà, Badalona.

En col·laboració amb Xarxa Ràdios Comunitàries de Barcelona (XRCB)

Amb la mediació de Sílvia Galí i Aitana Vélez

Docents del centre: Ona Sallas, Marta Balsé i Guillem Baluda i Gemma Prunes

Disseny sonor i edició d’àudio: Gerard Canillas i Bernat Mola (Balma)