Jocs pedagògics

Els jocs pedagògics de la Brossa son propostes que impulsen un aprenentatge a través del joc i l’atzar, i que posen en moviment diverses destreses i competències artístiques i lingüístiques. Tot i la diversitat de les pràctiques que despleguen, tenen en comú que no existeixen unes normes fixes, sinó que funcionen com invitacions a desplegar la imaginació i pensar les possibilitats d’un recurs flexible i híbrid. Tots els jocs tenen la possibilitat de ser activats pels artistes que l’han dissenyat, a través de tallers pensats per fer-los a l’escola.

El joc és una oportunitat per provar la realitat dins de les coordenades de la ficció. Un repte situat en un marc d’exploració concret per pensar-nos a nosaltres mateixes, i les realitats futures que volem habitar a la nostra vida real o quotidiana. Aprendre jocs, i crear-ne de nous, vol dir pactar i compartir reptes i situacions, treballar amb el llenguatge simbòlic, practicar destreses i adaptar-se a contextos diversos. És, també, sortir-se dels codis de conducta establerts, desfer-se dels apriorismes i llançar-se a l’aventura de posar en risc el teu propi coneixement: sapere aude. És, per tant, provar-ho amb l’altra mà, habitar espais de no-saber, d’incertesa i, per tant, també de possibilitat. Ensenyar i aprendre des de la llibertat, des de l’audàcia.