Dau al Brossa
Dau al Brossa és un itinerari urbà que connecta l’alumnat amb la segona avantguarda catalana i la postguerra a partir de la descoberta dels espais creatius i de la manera de fer de Brossa. La cocreació i l’activació de la mirada poètica de l’entorn seran els fils conductors a l’hora de resseguir les passes del poeta, tot concloent l’activitat amb l’elaboració col·lectiva d’un fanzine que reculli tota l’experiència.
OBJECTIUS CURRICULARS DE LA PROPOSTA:
- – Cerca d’informació i hàbits de consulta per comprendre i ampliar el contingut dels missatges, utilitzant estratègies prèvies a la cerca i amb el recurs de fonts diverses: 1) escrites: cerca bibliogràfica i documental en llibres, enciclopèdies, revistes, diaris; 2) l’estratègia prèvia a l’ús dels cercadors d’Internet; 3) fonts audiovisuals i electròniques de comunicació: CD-ROM, DVD i altres.
- – Procediment de planificació per aconseguir coherència en les relacions internes i externes dels continguts de textos orals, escrits i audiovisuals: documentació, pluja d’idees i la seva selecció i ordenació.
- – Reflexió sobre la situació de l’obra en el seu context, tot aprofitant els coneixements previs de l’alumnat i la relació amb els coneixements adquirits en altres matèries.
- – Construcció de propostes multidisciplinàries en funció d’una idea o objectiu amb diversitat de materials, tècniques i procediments.
En aquest enllaç podeu trobar el vídeo de la visita.
En aquest enllaç podeu trobar el dossier de la visita.
Aquesta activitat ha estat concebuda entre el servei educatiu de la Fundació Joan Brossa i l’alumnat de segon d’ESO de l’Institut Ernest Lluch (Barcelona).