Desbrossant la Ribera tanca els processos d’aquest any acadèmic amb tallers i accions

15.07.2022 Servei educatiu
desbrossant la ribera 22

A finals de juny es van dur a terme uns tallers de mostra del procés de Desbrossant la Ribera, un projecte de curs, que s’inicià al setembre de 2021, amb l’escola bressol Portal Nou. Té com a objectiu articular vincles amb diferents agents del barri per tal de desplegar accions situades entre l’art, l’educació, la ciutadania, el territori i la sostenibilitat. Aquest projecte ha estat premiat per les Beques “Premis Barcelona 2020” en la línia de cultura i educació.

Com a part d’un treball de coneixença i cocreació que pretén sacsejar les dinàmiques del centre educatiu, s’han realitzat una sèrie d’activitats i tallers artístics durant el mes de juny que han proporcionat eines als nens i nenes perquè descobreixin l’art des de la vessant més experiencial i lúdica, amb propostes d’art sonor, teatre d’ombres i sensibilitat ecològica. Els tallers, ubicats entre l’escola bressol i el Casal de Barri Pou de la Figuera, conformen llocs comuns d’aprenentatge no només per als infants, sinó també per a les mestres, educadores, artistes i les famílies implicades.

En aquest projecte, que coordina l’espai d’educació artística Experimentem amb l’Art amb l’acompanyament de la Fundació Joan Brossa, col·laboren la Fundació el Milà, el Casal de Barri Pou de la Figuera de gestió comunitària i l’espai de creació artística i artesanal El Niu del Gecko.

desbrossant_1
desbrossant_3